Hoe kan ik mijn iPhone casten naar een LG TV?

Misschien heeft @nachtdromer gelijk dat AirPlay soms lastig kan zijn en dat sommige van die apps wel wat problemen kunnen geven, maar ik zou toch zeker proberen om het nog een keer met AirPlay voor elkaar te krijgen. Vooral omdat het ingebouwd is en je dan geen extra software nodig hebt. Check even of je LG TV de nieuwste firmware heeft en dat zowel je iPhone als je TV op hetzelfde Wi-Fi netwerk zijn aangesloten.

Als dat echt niet werkt, dan is het inderdaad een goed idee om een app zoals DoCast Screen Mirroring te proberen. Het is misschien niet perfect, maar het werkt redelijk goed voor wat de meeste mensen nodig hebben. Je kunt het vinden op: Cast from iPhone & iPad: Chromecast, Roku, Fire TV, DLNA compatible. Natuurlijk, zoals @nachtdromer zei, kan er soms wat lag zijn, maar dat hangt vaak ook af van je Wi-Fi signaal.

Wat ook een optie kan zijn is een Apple TV aansluiten aan je LG TV. Dit kan wel wat prijzig zijn, maar AirPlay werkt hier betrouwbaarder mee dan met sommige smart TV’s die AirPlay supporten.

Misschien een beetje een geeky tip, maar mocht je toch nog steeds tegen problemen aanlopen met de verbindingen, kun je overwegen om via een HDMI-kabel en een adapter je iPhone direct op je TV aan te sluiten. Het is wat minder elegant, maar wel heel stabiel.

Het klopt dat bedrijven dit proces makkelijker zouden moeten maken voor de consument. Ik bedoel, we leven in een tijd waarin alles op elkaar aangesloten zou moeten zijn zonder gedoe. Misschien iets om over na te denken voor toekomstige aankopen – kijken of het ecosysteem naadloos samenwerkt voor je iets aanschaft.

In ieder geval hoop ik dat je met deze tips verder komt! Succes!

36 Likes