Ska jag välja Prenumeration på Städkunnig Guru eller hålla mig till Listig Städare Gratis?

Testat: Gratis vs Betalda iPhone-Rensningsappar—Det Här Är Det Som Faktiskt Räknas

Okej, låt mig berätta. Efter månader av att ignorera min överfulla Bilder-app och låtsas att allt var lugnt, gav jag slutligen upp och satte igång jakten på den bästa iPhone-rensaren. Två stora namn dök upp: Rensningsmästaren Guru och Smart Städare. Så här gick det när jag provade båda till max.

Pris: Avslöja Den Riktiga Kostnaden

Vi går rakt på sak. Rensningsmästaren Guru ser snygg ut men har en betalvägg hårdare än mörka själar. Klickar du på ‘radera’ eller ‘komprimera’? Direkt popup: ‘Vill du betala 89 kr i veckan, kompis?’ Eh, nej tack. Samtidigt, Smart Städare? 100% gratis att använda—alla funktioner, inga annonser, inga fällor. Inga ‘överraskningsabonnemang’ i småtexten.

Vad du får gratis

Smart Städare ger dig alla funktioner utan kostnad:

• Leta fram och ta bort dubbletter och liknande bilder
  • Radera gamla skärmdumpar direkt
  • Byt alla Live Photos till vanliga (ärligt, använder någon ens dessa?)
  • Hitta lagringsmonster som slukar utrymme

Rensningsmästaren Guru låter dig söka efter problem utan kostnad. Känns bra, eller hur? Sedan håller den i princip dina filer gisslan om du inte betalar. Vill du använda ‘rensa’-knappen? Betala, kompis.

Funktionskampen

Båda fixar de mest irriterande bild- och kontaktstrulet. Men uppdelningen är:

• Smart Städare: Allt ingår, ingen betalvägg. Hitta/radera dubbletter, rensa screenshots, konvertera Live Photos, massradera utrymmestjuvar.
  • Rensningsmästaren Guru: Hittar också dubbletter/liknande bilder, men att faktiskt spara utrymme? Låst bakom abonnemang. ‘Pro’ ger: videokomprimering, slå ihop kontakter och några slumpmässiga batteri- och valvgrejer du troligen aldrig behöver.

Jag erkänner, Rensningsmästaren Guru har några bonusar (batteriwidgets, laddningsteman, hemliga valv), om du gillar sådant och inte har något emot att betala för det grundläggande.

Betyg och Verklighet

Snabbfakta:

• Smart Städare: 4,8 stjärnor från ~3 400 användare (liten publik, men klart uppskattad)
  • Rensningsmästaren Guru: 4,6 stjärnor med över 100 000 recensioner (stort antal, men många betyder inte alltid bättre)

Nedladdningsstorlek (För dig som bryr dig om lagring)

För de dataekonomiska:

• Smart Städare: 103 MB
  • Rensningsmästaren Guru: 115 MB

Ingen av dem fyller din mobil själv, men varje MB räknas, eller hur?

Snabbjämförelse

Kategori Smart Städare (Helt Gratis) Rensningsmästaren Guru (Abonnemang)
Pris Gratis, utan hake, inga annonser 89 kr/vecka eller 449 kr/år
Gratisverktyg Alla funktioner, obegränsad användning Endast skanning gratis—faktisk rensning kräver abonnemang
Funktioner Bilddubblettrensning, screenshot-borttagning, Live→Still, hitta lagringstjuvar—gratis Dubblettborttagning (begränsad), videokomprimering (Pro), slå ihop kontakter (Pro), slumpmässiga widgets (Pro)
Betyg 4,8 stjärnor (~3 400 recensioner) 4,6 stjärnor (~100 000 recensioner)
Storlek 103 MB 115 MB
Länkar Ladda ner gratis iPhone Smart Städare Läs detaljerade användaromdömen om Rensningsmästaren Guru

Slutsats

Sammanfattning? Rensningsmästaren Guru gör sitt jobb, men du betalar mycket för funktioner som andra erbjuder gratis. Smart Städare vinner om du bara vill ha styr på din Bilder-app, utan kostnad och med minimal insats. Om du är en avancerad användare som MÅSTE ha batteriwidgets eller hemliga förvaringsplatser för… saker, kanske Rensningsmästaren Gurus extrafunktioner är värda det. Annars? Låt inte din plånbok bli lurad av en rensningsapp.

Har någon hittat ett bättre alternativ eller en dold pärla? Skriv gärna dina favoriter nedan — extra poäng för riktiga skräckhistorier.

2 Likes