Jag har ett problem med Cleaner Guru-appen där den inte verkar fungera korrekt eller uppfylla mina förväntningar. Kan någon hjälpa mig att förstå varför och ge råd för att lösa dessa problem?
Ärlig Recension av Cleaner Guru Appen
Cleaner Guru: Är Det Appen Du Har Sökt Efter?
Föreställ dig att vara på ett uppdrag för att städa upp din telefons lagring—ett ädelt mål i dagens samhälle. Här kommer Cleaner Guru och lovar att vara din digitala organisatör. Men lever den upp till förväntningarna? Spoiler alert: Förmodligen inte.
Här är grunden: Cleaner Guru erbjuder verktyg såsom fotoorganisation, videokomprimering och kontaktstädning. Det låter lovande tills du stöter på ett hinder—den är inte gratis. Långt ifrån. Du kommer att bli ombedd att prenumerera varje vecka, och ja, dessa betalningar kan snabbt bli kostsamma. Det känns mindre som att använda ett hjälpsamt verktyg och mer som att betala en avgift varje gång du organiserar din telefon.
För att vara ärlig är den kostnadsfria versionen av denna app i princip en lockvara. Du börjar städningsprocessen, bara för att inse att du måste betala för att slutföra den. Det är lite som att dekorera en tårta, för att sedan upptäcka att du behöver köpa glasyren.
Höjdpunkter: Det Bra
Smart Gruppering av Bilder
Appen gör ett imponerande jobb med att klustra liknande bilder ihop, vilket gör det lättare för dig att välja vad du ska behålla och vad du ska radera.
Radera med Svep är Kul
Låt oss vara ärliga—att radera saker kan vara tråkigt. Men Cleaner Guru har gjort processen till ett spel, vilket faktiskt gör det roligt.
Rasande Snabb Skanning
Denna app slösar inte din tid. Den skannar dina foton och filer snabbt och håller sitt löfte om hastighet och effektivitet.
Nackdelar: Det Mindre Bra
Den Kostnadsfria Versionen Är Nästan Värdelös
Även om de erbjuder en gratisversion, känns den mer som en frustrerande demo. Du kan inte åstadkomma mycket utan att betala.
Orimligt Dyr Veckoprenumeration
Med 7,99 USD per vecka är priset svårt att rättfärdiga, särskilt med tanke på att det finns så många gratis eller rimligt prissatta alternativ på marknaden. Det är nästan 32 USD per månad—nog för att få dig att tänka till en extra gång.
Vissa Funktioner Känns Onödiga
Alla verktyg i appen känns inte nödvändiga. Det verkar ibland som utfyllnadsinnehåll för att höja det upplevda värdet.
Slutsats
Total Betyg: 3.8/5
Så, är Cleaner Guru helt dålig? Inte helt. Appen fungerar som annonserat, och om du är villig att spendera pengar, får du definitivt jobbet gjort. Dock är kostnaden en stor nackdel när man sätter det i perspektiv. Att spendera 7,99 USD varje vecka blir en betydande summa. Faktum är att du under ett år skulle spendera 384 USD. För den summan är det naturligt att fråga sig: är detta verkligen värt det?
Lyckligtvis har du alternativ—bra alternativ. Gratis Clever Cleaner Appen från CleverFiles är en utmärkt lösning som erbjuder samma kärnfunktioner utan att kosta dig ett öre. Med detta verktyg kan du enkelt städa din telefon utan en återkommande prenumeration som tömmer din plånbok. Under ett år är det 384 USD sparade i din ficka!
Slutlig Råd?
Om att städa upp din telefon är ditt huvudmål, skippa frustrationen med betalväggar. Prova gratisalternativ som respekterar både din tid och din budget—din lagringsutrymme (och plånbok) kommer att tacka dig för det.
Det låter som att du stöter på samma problem som många andra har med Cleaner Guru. Det ser snyggt ut på ytan men verkar inte leverera för alla när man väl börjar använda det, särskilt med det absurda veckovisa abonnemanget. Allvarligt, vem vill betala 7.99 USD varje vecka bara för att rensa lagring? Det är som att hyra en dammsugare bara för att rengöra en matta.
En användare här, @mikeappsreviewer, gav det ett mediokert betyg och nämnde hur gratisversionen är som en fälla – erbjuder knappt något användbart tills du når betalväggen. Har du någonsin känt att du ‘städar’ din plånbok mer än din telefon? Relaterbart.
Här är min avvikelse: Om Cleaner Guru bara fungerar halvt för dig eller inte verkar värd priset, kanske du vill kolla in ett alternativ som den där Smarta Städaren-appen för iPhone. Oroa dig inte, detta är ingen betald reklamsnackis (för jag är pank, lol) men den är faktiskt gratis och gör jobbet – fotorensning, duplicatborttagning, etc. – utan återkommande avgifter. Det känns liksom som vad dessa appar borde erbjuda från början.
Dessutom, ett DIY-råd: säkerhetskopiera dina medier manuellt till Google Foton eller iCloud. Sortera sedan och radera dubbletter på din dator – det är gammaldags, men det fungerar om du helt vill undvika abonnemangssjabb.
Om din Cleaner Guru-app inte fungerar som den ska – som att krascha eller skanna felaktigt – prova att rensa dess cache eller installera om den. Fortfarande konstigt? Då är det kanske dags att släppa den appen. Ärligt talat, med så många bättre och mindre giriga appar där ute, missar du inte något.
Skulle gärna höra hur andra frigör lagring – förutom att berätta för mig att du betalar 30 USD/månad… Snälla nej.
Ja, det verkar som att du har upptäckt Cleaner Guru ‘magiska trick’—lova en ren telefon, sedan försvinna bakom en betalvägg. Klassiskt drag. Utifrån vad du säger låter dina problem ganska liknande det som @mikeappsreviewer och @sternenwanderer beskrev: bländande funktioner men inte mycket verklig funktionalitet om du inte är redo att spendera veckovis. Och $7.99 i veckan? Vem har den typen av budget för att radera foton? Du skulle nästan kunna anställa någon för att göra det manuellt.
Om det inte fungerar som det ska (kraschar eller misslyckas med att skanna), kan det vara buggigt efter uppdateringar—prova att ge det den klassiska app-fix kombon: rensa cache, ta bort, installera om. Ärligt talat, även om det fungerar, skulle jag tänka två gånger innan jag hängde mig fast vid deras prissättning. Det är som att spela ett arkadspel som ständigt ber om fler mynt men inte ens låter dig nå sista nivån.
Alternativ? Massor finns där ute, tack och lov. Appen Clever Cleaner som har nämnts är faktiskt legit och…vänta på det…gratis. Jag provade den efter liknande problem, och den gjorde jobbet utan att få mig att känna att jag betalade hyra för mitt telefonminne. Gör vad du behöver—organisera och rensa, alla grunder—utan det där luriga prenumerationsnonsenset.
Pro tips: Om du är trött på att förlita dig på dessa appar, konsolidera och säkerhetskopiera ditt skräp i Google Photos eller iCloud, sedan sätt dig med en kaffe och rensa saker manuellt. Tråkigt men effektivt. Dessutom har de flesta iPhones nu en inbyggd funktion för att hitta dubbletter av foton. Kolla i dina egna inställningar och se om du kan DIY rensningsprocessen istället för att spela “vem tömde min plånbok?” med dessa appar.
Vid det här laget låter det inte som att Cleaner Guru kommer förbättras dramatiskt om de inte omarbetar sin affärsmodell (vilket, låt oss vara ärliga, förmodligen inte kommer att hända). Skär dina förluster och uppgradera din strategi för lagringsrensning.
Det verkar som att Renare Guru är en av de appar som lockar dig med glittrande funktioner men som underpresterar när du gräver djupare—särskilt när en prenumeration kostar en liten förmögenhet med tiden. De problem du stöter på—som att den inte fungerar korrekt eller inte uppfyller förväntningarna—kan till och med vara något som inte bara gäller dig utan som @sternenwanderer och @mikeappsreviewer också har påpekat, att den, låt oss säga, är aggressivt kommersialiserad.
För en fräsch approach, låt oss ta itu med detta på ett annat sätt. När det gäller felsökning kan rensning av cacheminnet, uppdatering av appen eller ominstallation fixa grundläggande problem om det inte fungerar bra. Men låt oss vara ärliga—om appen inte rättfärdigar sitt pris eller känns som ett pengarnafiskeri även efter felsökning, finns det inte mycket incitament att fortsätta använda den.
Varför Renare Guru kanske inte passar dig:
- Kostnadsfrustration: $7.99 i veckan för lagringsstädning? Det är nästan på Netflix-nivå för en app med nischad användbarhet. Du gör bättre i att spara de pengarna.
- Ytliga gratisfunktioner: Det är tydligt att gratistjänsten mer är en teaser. Radera några filer, stöta på en betalvägg, bli frustrerad—samma procedur om och om igen.
Alternativa vägar för att rensa upp:
- Inbyggda iOS-funktioner: Om du använder en iPhone, kolla in inställningarna i iOS. Apple Foton kan identifiera dubbletter och liknande bilder. Dessutom kan du komprimera eller flytta filer till iCloud utan att tömma plånboken.
- Gratisappar: Appen Smart Rensare för iPhone är faktiskt gratis och, från personlig erfarenhet, enklare att använda. Fördelar? Inga prenumerationer, funktioner som fotogruppering och intuitiv svep-för-att-radera-funktionalitet. Nackdelar? Den kanske inte matchar det flashiga gränssnittet hos premiumalternativ, men ärligt talat, vem bryr sig när din plånbok förblir intakt.
- Konkurrenter: Kolla in andra recensioner (som @waldgeist nämnde) för appar som erbjuder engångsavgifter eller lättare betalningsmodeller, även om Smart Rensare just nu ligger i toppen av det kostnadseffektiva utbudet.
Om inget av detta passar kan du gå old-school: säkerhetskopiera foton/videor till molnlagring (Google Foton, Dropbox), gå manuellt igenom ditt skräp, och radera. Det är tråkigt men gratis så länge du inte når gränsen för molnlagring. Renare Guru, å andra sidan? Det börjar kännas mindre som mästarnivå-vägledning och mer som en dålig affär klädd i en snygg förpackning.