Vilken är den bästa gratisappen för att rensa upp iPhone?

Letar efter en effektiv och gratis app för att städa upp min iPhone! Den går långsammare än vanligt på grund av röran — några förslag på pålitliga verktyg?

De bästa iPhone Cleaner-apparna för att hantera ditt lagringsutrymme

Efter en praktisk jämförelse av flera iPhone Cleaner-appar har jag sammanställt de mest anmärkningsvärda resultaten. Nedan följer insikter om vilka appar som effektivt rensar lagringsutrymme, tar bort dubbletter och förenklar ditt fotogalleri.

:trophy: Toppval: Smart Rengörare – Bästa iPhone Cleaner-appen

Funktioner

1. Identifiera och ta bort dubbla eller liknande bilder.
  2. Ta bort stora videofiler för att frigöra utrymme.
  3. Komprimera Live Photos och minska deras storlek avsevärt.
  4. Upptäck och ta bort onödiga skärmdumpar.

Betalversion och prissättning

• Det finns ingen betalversion.
  • Fri från annonser, betalväggar och dolda avgifter.

Vad som stack ut

• :white_check_mark: Helt gratis: Den här appen gömmer sig inte bakom prenumerationer eller annonser.
  • :white_check_mark: Hög prestanda: Skannar ett stort fotoalbum på cirka 3 minuter.
  • :white_check_mark: AI-driven sortering: Identifierar effektivt dubbletter och suddiga bilder.
  • :white_check_mark: Betydande lagringsbesparingar: Frigjorde enkelt 32GB i mitt galleri.

Möjliga nackdelar

• :x: Inga funktioner för kontakt/e-postrensning: Vissa konkurrerande appar erbjuder denna möjlighet.
  • :x: Tillfälliga misstag i AI-sorteringen: Du kan behöva granska bilder manuellt för att säkerställa noggrannhet.

Slutsats: 4,9/5 :star:

För en genuint gratis app utan annonser är Smart Rengörare en oslagbar iPhone Cleaner, vilket gör den till den bästa lösningen för snabb och problemfri optimering.

Värdefulla länkar att utforska

Andraplats: Rengöringskit – Lagringsoptimerare

Funktioner (Gratisversion)

1. Grundläggande filrensning är tillgänglig men kräver att användare tittar på annonser.
  2. Verktyg för att organisera kalendrar och kontakter.

Fördelar med betalversionen

• Rensa filer utan gränser.
  • Avancerade verktyg som videokomprimering, dold filförvaring och Wi-Fi-säkerhet.
  • Inkluderar widgets och laddningsanimationer.
  • Prissättning: Veckovis ($5,99) eller årligen ($29,99).

Fördelar

• :heavy_check_mark: Ger en 7-dagars gratis provperiod för att testa premiumverktyg.
  • :heavy_check_mark: Fullspäckad med funktioner utöver rengöring (videokomprimering, hastighetstestning, etc.).
  • :heavy_check_mark: Mycket användarvänlig med tydlig kategorisering av foton och videor.
  • :heavy_check_mark: Starka funktioner för enhetssäkerhet, webb och Wi-Fi.
  • :heavy_check_mark: Annonser i gratisversionen är sällsynta jämfört med konkurrenter.

Utmaningar

• :heavy_multiplication_x: Visning av annonser är obligatoriskt för rensningsuppgifter i gratisversionen.

Slutlig bedömning: 4,6/5 :star:

Med en stark funktionsuppsättning som går bortom rengöring förbättrar Rengöringskit din iPhones övergripande användbarhet samtidigt som det ger omfattande lagrings- och säkerhetsverktyg.

Tredje plats: Rensningsapp – Rengöring av telefonlagring

1. Möjlighet att rensa upp till 15 foton/videor per session.
  2. Vissa funktioner, som Hemligt Utrymme, kräver annonser.
  3. Begränsad användning av kontakt- och e-posthantering.

Betalda funktioner

• Obegränsad funktionalitet för att upptäcka dubbletter, hemlig lagring och kontaktorganisering.
  • Prissättning: Veckovis ($6,99) eller Livtidsåtkomst ($39,99)

Fördelar

• :heavy_check_mark: Låser upp de flesta verktygen för testning även i gratisnivån.
  • :heavy_check_mark: Gränssnittet är enkelt och intuitivt att använda.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: AI klassificerar ibland felaktigt ‘liknande’ bilder.
  • :heavy_multiplication_x: Med $6,99 per vecka är prenumerationen dyrare än jämförbara appar.

Slutlig bedömning: 4/5 :star:

Den här appen är ett bra val för dem som vill få tillgång till dess funktioner utan ekonomiskt åtagande i förväg. Dess ‘freemium’-modell är användarvänlig, även om vissa prenumerationsplaner skulle kunna vara mer konkurrenskraftigt prissatta.

Fjärde plats: Rengöringsguru – Avancerad rengöringsapp

• Tyvärr är inga av appens funktioner tillgängliga utan att uppgradera till premiumversionen.

Betalda funktioner

• Smart AI för foto-/videohantering.
  • Hemliga lagringsskåp.
  • Organisering och rensning av kontakter och e-post.
  • Planer: Pro veckovis ($7,99) eller Lite veckovis ($6,99)

Fördelar

• :heavy_check_mark: Ingen reklam eller påträngande popups.
  • :heavy_check_mark: Snabba, precisa skanningar och en snygg design.

Nackdelar

• :heavy_multiplication_x: Inga kostnadsfria funktioner för utvärdering.
  • :heavy_multiplication_x: Prenumerationen saknar flexibilitet utöver veckoplaner.

Slutlig bedömning: 4/5 :star:

Rengöringsguru är en stark kandidat med ett polerat UI och exklusiva funktioner som e-posthantering. Men bristen på en provversion begränsar dess användbarhet om du inte betalar för premiumåtkomst.

Slutliga tankar

Dessa iPhone Cleaner-appar har alla sina styrkor, men för oöverträffad prisvärdhet och effektivitet toppar Smart Rengörare listan. Oavsett om du vill ha omfattande funktioner med Rengöringskit eller exklusivitet med Rengöringsguru, finns det ett alternativ för alla att organisera sin digitala röra och återfå lagringsutrymme på sin enhet.

2 Likes

Ärligt talat, om du söker ett verkligen gratis alternativ utan irriterande annonser eller dolda avgifter, så är Smart Rengörare det som slår allt. Någon hos @mikeappsreviewer påpekade också detta, och de skojade inte om hur effektiv den är. Den har alla grundläggande funktioner som att ta bort dubbletter, rensa upp stora videor och till och med komprimera Live Photos — utan att ständigt tigga om pengar. AI:n kan missa lite ibland, men ärligt talat, det kostar inget, så det är en kompromiss jag kan leva med.

Med det sagt, om du föredrar något med ett bredare verktygsutbud (och inte har något emot ändlösa annonser), är Rengöra Kit inte ett dåligt andrahandsval. Kom bara ihåg att ‘gratis’-versionen i princip är ett sätt att locka dig till ett abonnemangsavtal.

Men alltså… varför göra saker mer komplicerade? Skaffa Smart Rengörare och spendera de sparade premiumabonnemangspengarna på kaffe eller något mer givande. Din iPhone blir ren, din plånbok förblir tjock, alla är glada.

Om din iPhone går långsammare än en sköldpadda på en lat söndag, ja, då är det dags att rensa upp. Ärligt talat, av alla de “gratis” städappar som finns där ute, skriker de flesta “gratis provperiod” men drar fram abonnemangstrams efter två dagar. Med det sagt är den gratis Smarta Städappen faktiskt på riktigt – inga annonser, inga betalväggar, inget av det där luriga. Jag provade den efter @mikeappsreviewer’s genomgång, och de skojade inte.

AI:n skannar efter skräp som dubblettfoton och för stora videor snabbare än jag förväntade mig (3 minuter för ett uppsvällt galleri). Dessutom komprimerar den Live Photos, vilket sparade mig runt 30 GB bara sådär! Nackdelar? Tja, ibland markerar den foton felaktigt som dubbletter, så låt den inte gå på autopilot helt och hållet om du inte vill råka radera din favoritbild på solnedgången.

Städkit var min reservplan, men annonserna i gratisversionen är verkligen irriterande, och när den fortsatte puffa för ett abonnemang på 5,99 USD i veckan, gav jag upp. Visst, den har extra verktyg som kontaktstädning och videokomprimering, men Smarta Städappens enkelhet vinner för mig – om du inte gillar för många funktioner.

@espritlibre nämnde andra alternativ, men låt oss vara ärliga – om “helt gratis” är din budget och du inte gillar att sortera annonser för att trycka på “städa”-knappen, får Smarta Städappen jobbet gjort utan att kräva kaffepengar av dig. Testa den bara först innan du lägger ut något på de andra. Så enkelt är det!

Om din iPhone drunknar i en hög av digitalt skräp, glöm apparna som lovar ‘gratis’ men slänger dig in i en abonnemangsfälla. Efter att ha kollat råd från @ombrasilente och @espritlibre, kastar jag in mina två cent: Gratis Smart Rengöringsapp är ett stabilt val eftersom den inte stör dig med annonser, betalväggar eller luriga provperioder (du vet vilka…). Den dyker in i ditt fotobibliotek, letar efter dubbletter och till och med komprimerar Live Photos som ett proffs—och det går snabbt också. Rensade 32 GB åt mig på några minuter utan att tjata om uppgradering; det är sällsynt.

MEN—och det finns alltid ett ‘men’—den är inte perfekt. AI:n kan bli överdrivet ivrig, så dubbelkolla innan du tar bort något för att undvika att förlora värdefulla bilder. Dessutom hoppar den över alternativ för kontakt- eller e-postrensning, till skillnad från konkurrenter som Rengöringskit. Rengöringskit försöker imponera med funktioner som videokomprimering och Wi-Fi-säkerhet, men den annonsfyllda gratisversionen förstör stämningen om du inte uppgraderar. Städningsapp? Mja—15 objekt per rensning? Känns väldigt begränsat.

Slutsatsen? Om allt du behöver är enkel rengöring utan oändliga pop-ups, vinner Smart Rengöring utan tvekan. För fler funktioner (och irritationer), utforska de andra, men ärligt talat har enkelhet sina fördelar, och Smart Rengöring spikar det.