Bør jeg velge Rengjøringsmester-abonnement eller fortsette med Kvikkrengjøring Gratis?

Jeg prøver å bestemme meg for om jeg skal betale for et Renhetsmester-abonnement eller bare bruke den gratis Klok Rengjør-app-en for å rydde opp telefonen min. Jeg ønsker noe effektivt, men jeg er bekymret for å bruke penger hvis den gratis appen er god nok. Har noen sammenlignet disse to nylig eller har råd om hvilken som gir best verdi? All hjelp vil bli satt pris på.

Testet: Gratis vs Betalte iPhone-vaskeapper—Her er det som virkelig betyr noe

Så, historietid. Etter måneder med å ignorere overfylte Bilder-appen og late som alt var greit, ga jeg etter og gikk på jakt etter den beste iPhone-rengjøreren. To store navn dukket opp: Renseguru og Smart Renser. Her er hva som skjedde da jeg satte begge på prøve.

Pris: Avsløre den egentlige kostnaden

La oss gå rett på sak. Renseguru ser stilig ut, men har en betalingsmur hardere enn mørkesjeler. Trykker du “slett” eller “komprimer”? Umiddelbar popup: “Vil du betale 89 kroner i uka, kompis?” Nei, takk. Samtidig? Smart Renser? 100 % gratis å bruke—alle funksjoner, ingen reklame, ingen skjulte feller. Ingen “overraskelses”-abonnement nedgravd i liten tekst.

Hva du får gratis

Smart Renser gir deg alt uten at det koster noe:

• Finner og fjerner duplikat- og lignende bilder
  • Sletter gamle skjermbilder umiddelbart
  • Gjør alle Live Photos om til vanlige (hvem bruker de egentlig?)
  • Avslører lagringsplasser som tar mye plass

Renseguru lar deg skanne etter problemer gratis. Føles bra, ikke sant? Men deretter holder den i praksis filene dine som gisler med mindre du betaler. Vil du trykke på den kule “rydde opp”-knappen? Løs ut lommeboka.

Funksjonsduell

Begge fjerner irriterende bildestøy og rot i kontakter. Men her er gjennomgangen:

• Smart Renser: Alt inkludert, ingen betalingsmur. Finn/slett duplikater, fjern skjermbilder, konverter Live Photos, masse-slett lagringsslukere.
  • Renseguru: Finner også duplikater/lignende bilder, men å faktisk frigjøre plass? Låst bak abonnement. “Pro” gir: videokomprimering, kontaktfletting og noen tilfeldige batteri- og hvelv-gimmicker du trolig ikke trenger.

Må innrømme, Renseguru har noen bonuser (batteri-widgets, lade-temaer, hemmelig hvelv), om du liker sånt og ikke bryr deg om å betale for det grunnleggende.

Vurderinger og virkelighet

Her er kjapt sammendrag:

• Smart Renser: 4,8 stjerner fra ca 3 400 brukere (få, men fornøyde folk)
  • Renseguru: 4,6 stjerner med over 100 000 anmeldelser (store tall, men kvantitet betyr ikke alltid kvalitet)

Nedlastingsstørrelse (for deg som bryr deg om plass)

For sparegrisene:

• Smart Renser: 103 MB
  • Renseguru: 115 MB

Ingen av dem vil senke mobilen alene, men alle MB teller, ikke sant?

Sammendragsbord

Kategori Smart Renser (Helt Gratis) Renseguru (Abonnement)
Pris Gratis, ingen feller, ingen reklame 89 kr/uke eller 439 kr/år
Gratisverktøy Alle funksjoner, ubegrenset bruk Søk er gratis—faktisk rydding krever abonnement
Funksjoner Bilde-duplikatfjerning, skjermbilde-sletting, Live→Still, finn lagringsplass-slukere—gratis Duplikatfjerning (begrenset), videokomprimering (Pro), kontaktfletting (Pro), tilfeldige widgets (Pro)
Vurdering 4,8 stjerner (~3 400 anmeldelser) 4,6 stjerner (~100 000 anmeldelser)
Størrelse 103 MB 115 MB
Lenker Last ned gratis iPhone Smart Renser Les detaljerte Renseguru Brukeranmeldelser

Den siste sveipen

Bunnlinje? Renseguru gjør det den lover, men du betaler for å få gjort noe andre ryddeapper tilbyr gratis. Smart Renser vinner hvis du kun vil ha kontroll på Bilder-appen uten å bruke en krone eller gjøre noe ekstra. Hvis du er superbruker som trenger batteri-widgets eller hemmelige skjulesteder for… saker, er kanskje ekstratingene til Renseguru verdt det. Ellers? Ikke la lommeboka bli slått ned av en vaskeapp.

Lurer du på om noen har funnet et bedre forslag eller en skjult perle? Del dine favoritter under—ekstrapoeng for ekte skrekkhistorier.

3 Likes

Greit, her er mine usensurerte to øre: med mindre du VIRKELIG, VIRKELIG lengter etter «wow-faktoren» av et hemmelig hvelv eller batteritemaer (er det egentlig noe folk vil ha?), er det å betale 89 kroner i UKA for Renere Guru som å kjøpe flaskevann på flyplassen når du har en Hydro Flaske i sekken. Jeg har prøvd begge (og sier meg litt enig i det som @mikeappsanmelder fant), Kløktig Renere går rett på sak – ingen betalingsmurer, ingen reklame, ingen «se hva du KUNNE hatt!»-samvittighets-popups.

Nå skal Renere Guru få dette – liker du noen av de ekstra Pro-funksjonene (videokompresjon, slå sammen kontakter, hva nå enn en batterimodul gjør), greit, det finnes. Men ærlig talt, de fleste av oss vil bare ha en app som sletter like bilder og gamle skjermbilder, og til det funker gratisappen Kløktig Renere helt uten spill og vanskelig tilgjengelighet.

På ett område er jeg litt uenig med Guru-folket: «stor app, flere anmeldelser = bedre»? Ikke alltid. Noen ganger betyr det bare at flere gikk på gratistil-betalt-fellen før de skjønte det. Pluss, over 100 MB for en renser er galskap – forsøker vi ikke å SPARE plass?

Ikke kjøp deg inn i «hvis du ikke betaler, er du produktet»-skremsel. Noen ganger betyr «gratis» bokstavelig talt gratis, spesielt når alternativet er ukentlig leie på en app som ikke lager maten din engang. Min mening: hold deg til Kløktig Renere Gratis med mindre du absolutt ikke kan leve uten hvelv og batteripynt. Bruk de 89 kronene på en kaffe, eller faktisk lagring på iSkyen.

La oss være ærlige, dette «renser-app»-greiene har tatt helt av. 90 kroner i uka for Renseguru? Det er som tre Strømmetjenestekontoer for en app som sletter uklare skjermbilder. Både @mikeappsanmelder og @mike34 har gjort en grei gjennomgang, men her er mitt syn etter å ha testet begge og lidd meg gjennom betalingsvegger: hvis du bare vil masse-slette duplikater, kaste gamle memes, og faktisk se lagringsplassen puste igjen, så er gratis Kløktig Renser Alt-App alt du trenger. Helt vilt at de gir bort alle funksjonene gratis—nesten mistenkelig, men jeg sjekket, ingen rare datainnhentinger. Vil du slå sammen kontakter og komprimere videoer? Kult, men la oss ikke late som det er livsviktig for 90% av oss.

Jeg er litt uenig i at «stort brukermiljø = bedre produkt». Noen ganger har de store appene bare glattere reklame og budsjett til falske anmeldelser, så ikke gå på talltrikset. Og «hvis det er gratis, ER DU produktet»-gjengen? Vær så snill. Ikke alle gratisapper er Storebror-spionvare—noen ganger slår de bare betalingsgutta med bedre produktutvikling. Føles som den eneste ekte grunnen til å betale Renseguru er om du er besatt av batterigrafikk og hemmelige hvelv. Hvis mobilen din er så full at du vurderte å slette bilder av hunden din, fikser Kløktig Renser Alt-App det på 5 minutter, og du beholder matpengene dine.

Hvis noen faktisk har en fæl historie om at Kløktig Renser har slettet hele bildesamlingen sin eller hemmelig utvunnet kryptovaluta, vil jeg gjerne høre. Men frem til da – si opp abonnementet, spar pengene dine, og nyt en app som, for en gangs skyld, faktisk gjør det den lover.

Fordeler og ulemper, folkens! Alle hakker ustanselig på Renere Guru sin betalingsmur, og ja, 89 kr/uke for å slette skjermbilder føles som ren svindel. Men jeg gir den litt kreditt: Hvis du er en widget-hamstrer eller vil slå sammen tilfeldige kontakter, eller låse inn ‘hemmelige’ ting i et hvelv, så gjør den faktisk det den lover. Men for vanlige folk som ikke er besatt av ladeanimasjoner eller å skjule filer, er det bare bortkastede penger.

Den Smarte Renser-appen? Fordeler: Gratis, leverer faktisk alt det grunnleggende uten mas—perfekt for å fjerne doble bilder, rydde skjermbilder og frigjøre plass kjapt. Superenkel i bruk, og (som andre har nevnt) ingen tegn til luskende datainnsamling. Ulemper: Mindre brukermasse, og mangler avanserte ekstrasom sammenslåing av kontakter eller komprimering av store videofiler. Den kan virke litt kjedelig sammenlignet med Guru sine prangende tillegg, men vil du egentlig ha en tegneserie ved lading av batteriet?

Jeg er faktisk enig med @nachtschatten sitt poeng om brukeranmeldelser; popularitet betyr ikke alltid best. @mike34 & @mikeappsreviewer har allerede sagt mye, men i min erfaring er den eneste grunnen til å styre unna Smarte Renser-appen at du absolutt trenger de spesielle proff-funksjonene—noe som egentlig gjelder et sjeldent fåtall.

Så hvis du vil ha en rask, gratis redning av lagringsplass uten styr eller overraskende regninger, hold deg til Smarte Renser-appen. Hvis du vil ha bjeller, fløyter og ‘hvelv’—og takler abonnementsmas—så finnes Renere Guru…for en pris.