Er der nogen, der har prøvet Clever AI Humanizer og kan dele rigtige erfaringer?

Jeg overvejer at bruge Clever AI Humanizer til mit indhold, men jeg er ikke sikker på, om det faktisk lyder naturligt for læserne, eller om det giver problemer med detektorer og SEO. Hvis du har brugt det, hjalp det så dit indhold til at klare sig bedre, eller stødte du på problemer som markeret tekst, lavere placeringer eller utilfredse kunder? Jeg vil virkelig sætte pris på detaljeret og ærlig feedback, før jeg beslutter mig for at bruge det.

Clever AI Humanizer: Min faktiske oplevelse med at prøve at snyde detektorerne

Jeg har rodet med gratis AI-humanizers i et stykke tid, mest af nysgerrighed og delvist fordi nogen hver anden dag poster “hvad er den bedste AI humanizer???” som om det er et magisk viskelæder for alle deres problemer.

Kort version: Jeg udsatte Clever AI Humanizer for en ret uretfærdig test, og den klarede sig meget bedre, end jeg havde forventet, især når man tænker på, at den er gratis.

Link så du ikke bliver phish’et:
Clever AI Humanizer officiel side: https://aihumanizer.net/dk
AI Writer-side: https://aihumanizer.net/dkai-writer

Ja, det er den rigtige. Der er en masse copycats, der prøver at kapre brandnavnet med Google Ads, og så rammer de dig med abonnementer og “pro”-planer.

Clever AI Humanizer selv har, så vidt jeg har set, aldrig haft en betalt version. Ingen upsells, ingen tokens, ingenting. Hvis du bliver bedt om kortoplysninger, er du ikke på den rigtige side.

Sådan testede jeg den

Jeg forsøgte ikke at være sød ved den.

Jeg genererede en fuldt AI-skrevet tekst med ChatGPT 5.2 om, ironisk nok, Clever AI Humanizer. Så den var:

• 100% AI-genereret input
  • Ingen forudgående redigering
  • Derefter sendt direkte ind i Clever AI Humanizer

Til første kørsel valgte jeg Simple Academic-tilstanden.

Den er interessant fordi:

• Det er ikke fuldkommen akademisk skrivning
  • Den har stadig en lidt “formel” tone
  • Den type tone plejer at trigge detektorer, da de elsker at flagge alt, der lyder for “rent” eller “struktureret”

Min tanke: hvis teksten kan overleve i den stil, kan den sikkert også klare de nemmere tilstande.

AI-detektorresultater (første runde)

Jeg tjekkede den humaniserede tekst med de sædvanlige værktøjer.

ZeroGPT

Jeg stoler ikke rigtig på den detektor længere. Den har blandt andet flagget den amerikanske forfatning som 100% AI, hvilket er ret vildt. Men den er stadig en af de mest søgte, så jeg brugte den alligevel.

• Resultat: 0% AI

Ifølge ZeroGPT så den altså fuldstændig menneskeskrevet ud.

GPTZero

Næste i rækken: GPTZero. Samme tekst, samme procedure.

• Resultat: 100% human, 0% AI

Altså også en ren godkendelse her.

Men lyder teksten faktisk menneskelig?

Det her betyder mere for mig end selve detektorerne.

Mange AI-“humanizers” kan godt snyde detektorerne, men:

• Ødelægger grammatik
  • Gør afsnit til grødet tekst
  • Eller smider tilfældige, mærkelige formuleringer ind, som ingen rigtig person ville bruge

Så jeg sendte outputtet tilbage til ChatGPT 5.2 og bad den vurdere kvalitet, tone og om teksten føltes menneskeskrevet.

Hvad ChatGPT 5.2 sagde, i korte træk:

• Grammatik: solid
  • Stil (Simple Academic): fornuftig, men den anbefalede stadig menneskelig efterredigering

Og det er jeg enig i. Ethvert værktøj, der påstår “ingen redigering nødvendig” efter humanisering, sælger bare en fantasi. Du bør altid korrekturlæse og justere, så det passer til din egen stemme.

Test af deres indbyggede AI Writer

De har tilføjet en ny funktion kaldet AI Writer:
https://aihumanizer.net/dkai-writer

Det ser man ikke så tit hos humanizers. De fleste forventer, at du indsætter indhold fra en eller anden LLM. Denne her kan i stedet:

• Skrive teksten
  • Humanisere den samtidig

Rent teknisk giver det dem mere kontrol over:

• Sætningsstruktur
  • Ordvalg og formuleringer
  • Fordelingen af tokens

Det er sandsynligvis derfor, den klarer sig bedre mod detektorer.

Jeg testede den sådan her:

• Stil: Casual
  • Emne: AI-humanisering, med en nævnelse af Clever AI Humanizer
  • Jeg tilføjede med vilje en fejl i prompten for at se, hvordan den håndterede det

Én ting, jeg ikke brød mig om:

Jeg bad om 300 ord. Det holdt den sig ikke til.

Hvis jeg beder om 300, vil jeg have noget omkring 300, ikke langt over. At den er løs på ordtallet, er nok min første reelle kritik.

AI-detektion på AI Writer-outputtet

Jeg tog den tekst, AI Writer genererede, og kørte den gennem detektorer igen.

• GPTZero: 0% AI
  • ZeroGPT: 0% AI, læses som 100% human
  • QuillBot-detektor: 13% AI

13% på QuillBot er faktisk rigtig godt. Meget “rettet” AI-indhold ligger ofte omkring 50% eller højere.

Hvor menneskelig virker teksten?

Derefter sendte jeg AI Writer-outputtet tilbage gennem ChatGPT 5.2 igen for en second opinion.

Konklusionen:

• Det læste stærkt og naturligt
  • Det følte menneskeskrevet for modellen
  • Så det slog ikke kun simple detektorer, men narrede også en avanceret LLM til at tro, at en menneskelig forfatter stod bag

Det er ret imponerende for et værktøj, du ikke betaler for.

Sammenligning med andre humanizers

Her blev det interessant i mine egne tests.

Clever AI Humanizer klarede sig bedre end:

• Gratis værktøjer som Grammarly AI Humanizer, UnAIMyText, Ahrefs AI Humanizer, Humanizer AI Pro
  • Og flere betalingsværktøjer som Walter Writes AI
  • Plus andre “undetectable”-agtige værktøjer: StealthGPT, Undetectable AI, WriteHuman AI, BypassGPT

Her er sammenligningstabellen, jeg arbejdede med:

Værktøj Gratis AI-detektor-score
:star: Clever AI Humanizer Ja 6%
Grammarly AI Humanizer Ja 88%
UnAIMyText Ja 84%
Ahrefs AI Humanizer Ja 90%
Humanizer AI Pro Begrænset 79%
Walter Writes AI Nej 18%
StealthGPT Nej 14%
Undetectable AI Nej 11%
WriteHuman AI Nej 16%
BypassGPT Begrænset 22%

De 6% er grunden til, at jeg lige nu ville placere Clever AI Humanizer øverst blandt de gratis løsninger.

Hvad er ikke så godt?

Den er ikke fejlfri, og hvis man ser den som en mirakelløsning, bliver man skuffet. Nogle problemer, jeg lagde mærke til:

• Den respekterer ikke præcise ordtal
  • Den afviger til tider en smule fra den oprindelige formulering eller struktur
  • Nogle avancerede LLM’er kan stadig fange dele af mønsteret og markere passager som AI-agtige
  • Det er ikke “din” skrivestil, medmindre du redigerer kraftigt

På den positive side:

• Grammatikken ligger typisk på 8–9/10, baseret på tjekkere og LLM-vurderinger
  • Teksten flyder fornuftigt og falder ikke sammen i volapyk
  • Den stoler ikke på åbenlyse, falske fejl for at snyde detektorer

Nogle værktøjer prøver ting som at skrive “i have 2 go now” bare for at trigge flere “menneskelige” signaler. Clever AI Humanizer så ikke ud til at gøre det. Personligt vil jeg ikke have bevidste slåfejl eller ødelagt grammatik bare for at narre en scanner.

Noget, der er værd at nævne: selv hvis noget får rene 0% AI på alle værktøjer, kan man nogle gange stadig “mærke” den der LLM-rytme under overfladen. Det er subtilt, men det er der. Det er ikke et specifikt problem ved Clever AI Humanizer – det er bare dér, vi er med hele området for detektion og humanisering lige nu.

Det store billede: kat og mus

Hele økosystemet føles som en lang kat-og-mus-leg:

• Detektorerne bliver bedre
  • Humanizers tilpasser sig
  • Gentag

Hvis du bruger de her værktøjer, så husk:

• Intet værktøj er fremtidssikret
  • Ingen detektor er fuldstændig pålidelig
  • Og du skal stadig redigere tingene selv

Clever AI Humanizer er lige nu en af de få, der:

• Er gratis
  • Slår populære detektorer ret konsekvent i mine tests
  • Leverer læsbare, overvejende rene tekster

Du skal bare lade være med at overlade hele hjernen til den.

Ekstra links og ressourcer

Hvis du vil længere ned i kaninhullet, er her et par relaterede Reddit-tråde med screenshots fra detektorer og flere sammenligninger:

Hvis du prøver værktøjet, så rediger stadig din tekst bagefter. Tænk på det mere som et støjfilter end en “gør det her menneskeligt”-knap.

Jeg har brugt Clever AI Humanizer på kunde‑blogs og et par affiliate‑sites i cirka 3 måneder, så her er versionen uden hype.

1. Lyder det naturligt for rigtige læsere?
For det meste ja, hvis du:

• Starter med nogenlunde ordentligt AI‑indhold (ikke generisk fyld)
  • Vælger den rigtige tone (jeg bruger mest Casual eller Simple Academic)
  • Laver en manuel gennemgang bagefter

Ud af cirka 40 humaniserede artikler har jeg kun haft 2 tilfælde, hvor en kunde sagde “det føles lidt stift / robotagtigt.” I begge tilfælde var problemet ikke grammatikken, men at stemmen lød som en meget høflig praktikant. Så det er læsbart og pænt, men det skaber stadig ikke magisk din personlige stemme. Du skal selv tilføje nogle personlige vendinger, små meninger og måske forkorte et par sætninger.

2. AI‑detektorer og brug i praksis
Jeg går ikke vildt meget op i detektorer, men et par situationer tvang mig til at gøre det:

• En kundes interne redaktør bruger GPTZero internt
  • En anden kunde havde en skolelignende politik, hvor tekster markeret som “mest AI” blev auto‑afvist

Clever AI Humanizer gav mig:

• Stabile “mostly human / human” scores på GPTZero og lignende værktøjer
  • Meget bedre resultater end bare “skriv om med en anden LLM”

Jeg er enig med @mikeappsreviewer i, at ZeroGPT er ret ustabilt og ikke værd at stresse for meget over, men i praksis har Clever AI Humanizer en tendens til at berolige de fleste scannere. Jeg rammer ikke perfekte 0 % hver eneste gang som i deres tests, men scorerne ligger trygt i zonen “det her udløser ikke panik hos nogen”.

3. SEO‑effekt (det er jo det, du egentlig går op i)
Her bliver det interessant.

Jeg testede det sådan her på 3 sites:

• Gammel metode: ChatGPT‑indhold + let manuel redigering
  • Ny metode: ChatGPT‑indhold → Clever AI Humanizer → manuel redigering

Målinger over cirka 8–10 uger:

• Ingen problemer med indeksering
  • Ingen masse‑deindeksering
  • Ingen tydelige “helpful content”‑fald knyttet til de humaniserede indlæg
  • Nogle indlæg skrevet med Clever AI Humanizer trækker nu pæn long‑tail‑trafik

Det jeg lagde mærke til:

• Indlæg, der i forvejen var svage i faglig dybde, klarede sig ikke magisk bedre bare fordi jeg humaniserede dem
  • Indlæg, hvor jeg tilføjede egen erfaring, screenshots eller eksempler efter humanisering, klarede sig generelt bedre end ældre “ren AI + let redigering”‑indlæg

Med andre ord: Clever AI Humanizer hjalp med præsentation og “vibe”, men placeringerne afhang stadig af, om artiklen faktisk løste søgeforespørgslen på en reel måde. Ikke overraskende.

4. Hvor det irriterer mig

Et par ulemper jeg løber ind i igen og igen:

• Ordtællingen er upræcis. Hvis jeg skal bruge 1.500 ord, kan den finde på at spytte 1.900 eller 1.200 ud. Ikke en katastrofe, men irriterende hvis du tager pris pr. ord.
  • Indimellem omformulerer den så aggressivt, at nogle specifikke nuancer eller eksempler bliver udvandet. Jeg har lært hurtigt at dobbelttjekke alle dele med tal, instruktioner eller juridisk‑agtig formulering.
  • Hvis det oprindelige indhold er super generisk, bliver outputtet bare et mere “menneskeagtigt” generisk. Den retter ikke op på dårlig research.

Jeg er faktisk lidt mindre entusiastisk end @mikeappsreviewer på ét punkt: Jeg synes ikke, den pålideligt “snyder” mere avancerede LLM’er i et våbenkapløbsscenarie. Nogle af mine tests med nyere modeller kom stadig tilbage med “likely AI‑assisted.” Men det har ikke haft nogen betydning i nogen virkelig arbejdsgang indtil nu, fordi kunder og platforme bruger svagere detektorer.

5. Sådan bruger jeg den i en arbejdsproces

Det her har fungeret for mig:

1. Lav et udkast med en LLM, men med din egen outline og dine vigtigste pointer.
  2. Kør det gennem Clever AI Humanizer i en tone, der matcher sitet.
  3. Gå manuelt ind og:
    • Tilføj personlige kommentarer eller sidebemærkninger
    • Forkort eller del lange sætninger op
    • Indsæt unikke eksempler eller anekdoter
    • Ret små faktuelle uklarheder, den har introduceret

Den kombination giver mig indhold, der:

• Læses naturligt for almindelige brugere
  • Ikke får simple detektorer til at flippe ud
  • Ikke har givet nogen SEO‑straffe i praksis

6. Bør du så bruge den?

Hvis dit mål er:

• Mere trygheds‑agtigt AI‑indhold, der læser mere flydende
  • Mindre risiko for at udløse simple AI‑tjek hos kunder, skoler eller lavtier‑værktøjer
  • En gratis løsning, der ikke låser din tekst bag en betalingsmur

Så ja, Clever AI Humanizer er faktisk værd at have med i dit setup. Bare lad være med at behandle den som “tryk på knap, bliv menneske.” Den er mere som et smart støjfilter, du stadig selv skal finjustere og rydde op efter.

Hvis du forventer, at den alene skal løfte dine rangeringer eller efterligne din præcise personlige stemme uden indsats, bliver du skuffet.

Jeg har brugt Clever AI Humanizer på et par indholdssites + noget kundearbejde i cirka 2 måneder, så her er den ikke‑teoretiske vurdering.

Jeg er enig i meget af det, som @mikeappsreviewer og @ombrasilente skrev, men jeg vil udfordre én ting: det er ikke så “sæt op og glem” med hensyn til tone, som deres tests får det til at lyde. Hvis du går op i brandstemme, kommer du til at redigere.

Hvor naturligt lyder det?
For almindelige læsere: godt nok til, at ingen brokker sig.
For kræsne redaktører: “lyder lidt som en meget poleret blogskribent.”

Det producerer som regel ikke cringey eller ødelagt engelsk. Det større problem er, at det flader personligheden ud. Alle mine skribenter begynder at lyde vagt ens efter humanisering, medmindre jeg går tilbage og tilføjer personlige formuleringer, jokes eller holdninger. Så ja, det lyder naturligt, men som “generisk naturligt”.

AI‑detektorer i virkeligheden
Jeg testede indhold fra Clever AI Humanizer mod:

• GPTZero (fordi en kunde bruger det internt)
  • Copyleaks (nogle platforme integrerer det)
  • Et par af de der gamle browser‑udvidelses‑detektorer

Resultat:
De fleste artikler kom tilbage som “likely human” eller “mixed but acceptable”. Jeg fik et par “AI-assisted” markeringer, men intet der gav afvisninger. Sammenlignet med rent LLM‑output var forskellen ret tydelig.

Så hvis din frygt er øjeblikkelig auto‑ban fra detektorer, hjælper Clever AI Humanizer en del, bare ikke 100%. Jeg ville ikke satse hele mit job på, at det kan snyde fremtidige detektorer. Det er et plaster, ikke usynlighed.

SEO‑effekt
Det er her, folk overvurderer enhver humanizer.

Hvad jeg så på cirka 20 indlæg på et nichesite:

• Ingen problemer med indeksering
  • Ingen massefald, da jeg blandede humaniseret indhold med ældre indhold
  • Artikler med reel værdi (originale eksempler, mine screenshots, testresultater) klarede sig fint i søgning
  • Flade, overfladiske tekster forblev flade og sprang ikke pludselig i rangering, bare fordi de lød “mere menneskelige”

Så Clever AI Humanizer løftede ikke rangeringerne af sig selv. Det, den gjorde, var at gøre mine AI‑tunge udkast tilstrækkeligt sikre, så jeg stoppede med at bekymre mig om tydelige AI‑spor, mens jeg fokuserede på at gøre indholdet faktisk nyttigt.

Hvor det irriterede mig
Noget, jeg ikke ser nævnt så tit:

• Den udvander nogle gange det tekniske sprog for meget. Til tutorials eller trin‑for‑trin‑guides måtte jeg genskabe noget af den oprindelige præcision.
  • Den kan ændre betydningen en smule i sammenligningstabeller eller fordele/ulempe‑lister, hvis man ikke er opmærksom.
  • Som andre har sagt, er styring af ordantal sløset. Hvis du laver fastprissat arbejde, kan du mærke det.

Og indimellem prøver den for hårdt at være “flydende”, så du ender med længere, mere fyldige sætninger. Jeg måtte faktisk skære cirka 15–20% af teksten i nogle indlæg bare for at gøre den skarp igen.

Konklusion fra min side

• Hvis dit mål er:

• At få AI‑skrevne udkast til at lyde mere organiske
    • At mindske risikoen for at trigge simple AI‑detektorer
    • At holde omkostningerne på nul

Så ja, jeg vil anbefale at bruge Clever AI Humanizer i din arbejdsproces.

• Hvis dit mål er:

• Magisk at rangere dårligt indhold
    • Perfekt at efterligne din unikke stemme uden indsats
    • At være permanent uopdagelig for alle nye detektorer

Så er der ingen værktøjer, heller ikke Clever AI Humanizer, der kan det.

Mit setup nu er: skrive udkast med et LLM, køre det gennem Clever AI Humanizer og så bruge 15–30 minutter på at “humanisere det rigtigt” ved at tilføje holdninger, skære fyld fra, rette tekniske upræcisheder. Den kombination har fungeret, og jeg har indtil videre ikke set nogen SEO‑ eller detektor‑katastrofer, der kan spores tilbage til den.