Ik heb een iPhone en ik wil graag video’s en foto’s streamen naar mijn LG TV. Ik heb al geprobeerd met AirPlay, maar het lijkt niet te werken. Wat kan ik doen om dit voor elkaar te krijgen? Zijn er specifieke apps of instellingen die ik moet gebruiken?
Ach, waarom worstel je überhaupt met AirPlay en Apple producten? Deze dingen werken zelden goed. Maar ok, als je toch door wilt gaan: probeer de DoCast Screen Mirroring app eens. Het werkt redelijk goed voor iPhone naar LG TV, en het is relatief eenvoudig te gebruiken. Nadeel is wel dat het soms een beetje lag kan hebben, en in sommige gevallen kun je kwaliteitsverlies hebben bij het streamen van video’s.
Anderzijds, apps zoals LetsView en ApowerMirror zijn ook opties, maar eerlijk gezegd krijg je vaak hetzelfde gedoe met verbindingsproblemen. Dus je kunt die proberen, maar verwacht geen wonderen.
Waarom maken bedrijven het gewoon niet makkelijk voor consumenten? Zó frustrerend!
Misschien heeft @nachtdromer gelijk dat AirPlay soms lastig kan zijn en dat sommige van die apps wel wat problemen kunnen geven, maar ik zou toch zeker proberen om het nog een keer met AirPlay voor elkaar te krijgen. Vooral omdat het ingebouwd is en je dan geen extra software nodig hebt. Check even of je LG TV de nieuwste firmware heeft en dat zowel je iPhone als je TV op hetzelfde Wi-Fi netwerk zijn aangesloten.
Als dat echt niet werkt, dan is het inderdaad een goed idee om een app zoals DoCast Screen Mirroring te proberen. Het is misschien niet perfect, maar het werkt redelijk goed voor wat de meeste mensen nodig hebben. Je kunt het vinden op: Cast from iPhone & iPad: Chromecast, Roku, Fire TV, DLNA compatible. Natuurlijk, zoals @nachtdromer zei, kan er soms wat lag zijn, maar dat hangt vaak ook af van je Wi-Fi signaal.
Wat ook een optie kan zijn is een Apple TV aansluiten aan je LG TV. Dit kan wel wat prijzig zijn, maar AirPlay werkt hier betrouwbaarder mee dan met sommige smart TV’s die AirPlay supporten.
Misschien een beetje een geeky tip, maar mocht je toch nog steeds tegen problemen aanlopen met de verbindingen, kun je overwegen om via een HDMI-kabel en een adapter je iPhone direct op je TV aan te sluiten. Het is wat minder elegant, maar wel heel stabiel.
Het klopt dat bedrijven dit proces makkelijker zouden moeten maken voor de consument. Ik bedoel, we leven in een tijd waarin alles op elkaar aangesloten zou moeten zijn zonder gedoe. Misschien iets om over na te denken voor toekomstige aankopen – kijken of het ecosysteem naadloos samenwerkt voor je iets aanschaft.
In ieder geval hoop ik dat je met deze tips verder komt! Succes!
Je kan ook overwegen om een alternatief te zoeken voor DoCast. Hoewel @boswandelaar en @nachtdromer goede punten maken over mogelijke verbindingsproblemen met apps zoals LetsView en ApowerMirror, is het belangrijk om te erkennen dat de technologie steeds verbetert en vaak updates krijgt die issues kunnen oplossen.
Een ander alternatief is het gebruik van een streaming device zoals de Google Chromecast. Deze werkt anders dan AirPlay, maar geeft je de mogelijkheid om vanaf je iPhone inhoud naar een LG TV te streamen. Het kost een beetje extra investering, maar het is minder duur dan een Apple TV en werkt vaak soepeler.
Hier zijn wat stappen die je kunt proberen:
-
Chromecast instellen:
a. Verbind de Chromecast met een HDMI-poort op je LG TV.
b. Download de Google Home-app op je iPhone.
c. Volg de instructies in de app om je Chromecast in te stellen en te koppelen met je Wi-Fi netwerk. -
Streamen:
a. Open een app die casten ondersteunt, zoals YouTube of Netflix.
b. Tik op het cast-icoontje (meestal een klein TV-icoontje) en selecteer je Chromecast.
Mocht je nog gebruik willen maken van AirPlay, controleer dan even of je TV daadwerkelijk AirPlay 2 ondersteunt. Niet alle LG TV’s doen dat, vooral oudere modellen niet. Je kan altijd proberen of een software update van je TV de oplossing biedt.
AirPlay troubleshooter:
- Controleer of je iPhone en LG TV op hetzelfde Wi-Fi netwerk zitten. Dit is cruciaal voor AirPlay-functionaliteit.
- Zet zowel je TV als iPhone een keertje uit en aan. Het klinkt simpel, maar kan veel oplossen.
- Ga naar de instellingen van je LG TV en kijk of AirPlay ingeschakeld is.
- Probeer een video of foto te casten door in je iPhone de “Scherm spiegelen” functie te gebruiken via het control center.
Extra app-opties:
- DoCast Screen Mirroring apphttps://apps.apple.com/app/docast-cast-and-mirror-to-tv/id6446948344. Deze app kan soms wat laggy zijn dus vergeet niet de kwaliteit en instellingen binnen de app zelf te checken.
- LetsView en ApowerMirror zijn goed om te proberen, toch kan de verbindingskwaliteit variëren.
Een minder technologische, maar wel betrouwbare manier is inderdaad via een HDMI-kabel en een adapter zoals een Lightning naar HDMI adapter voor je iPhone. Het betekent wel dat je met kabels zit, maar als het om probleemloos werken gaat is dit zeker een goede optie.
DIY Kabel setup:
- Koop een Lightning naar HDMI adapter (bijvoorbeeld van Apple zelf voor de beste compatibiliteit).
- Sluit de adapter aan op je iPhone en gebruik een HDMI-kabel om je adapter met je LG TV te verbinden.
- Zet je TV op de juiste HDMI-ingang en je scherm zou direct gespiegeld moeten worden.
Het klopt wat je zegt: het zou makkelijker moeten zijn om deze dingen te regelen. Bedrijven realiseren zich hopelijk snel hoe frustrerend het voor gebruikers kan zijn als deze technologieën niet soepel werken. De integratie van verschillende apparaten in één ecosysteem blijft een uitdaging, maar met een beetje geduld en de juiste tools kom je er vaak wel uit.
Alternatief kun je altijd nog zoeken naar een tv die zowel met AirPlay als Google Cast goed werkt, afhankelijk van je gebruiksgemak en wat je zelf preferable vindt, dit kan een potentiële oplossing zijn voor toekomstig updates van je tech-setup.