Hur man använder skärmspegling på Amazon Fire TV?

Jag har problem med skärmspegling till min Amazon Fire TV. Jag har försökt att ansluta min telefon, men det fungerar inte. Kan någon förklara stegen eller meddela om det finns en inställning jag missar? All hjälp uppskattas!

Om du försöker spegla din iPhone till ett Amazon Fire TV, finns det några olika alternativ – men tänk först på att Fire TV inte stöder AirPlay som standard på de flesta modeller. Här är hur du får det att fungera:

Alternativ 1: AirPlay (om det stöds)

Vissa nyare Fire TV-modeller (som Fire TV Omni och Fire TV 4-Series) har nu inbyggt stöd för AirPlay. För att kontrollera:

1. Gå till Inställningar > Skärm och ljud > AirPlay och HomeKit.
  2. Se till att AirPlay är aktiverat.
  3. På din iPhone, svep ner för att öppna Kontrollcenter, tryck på “Skärmspegling” och välj din Fire TV.

Alternativ 2: Använd en speglingsapp

Om du inte ser AirPlay-alternativet i din Fire TV:s inställningar, stöder din enhet det troligen inte.

Om detta inte fungerar för dig kan en specifik app saknas. DoCast är en app för skärmspegling på Amazon Fire TV.

Steg:

1. Ladda ner DoCast från App Store på din iPhone.
  2. Se till att din iPhone och Fire TV är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.
  3. Öppna DoCast och välj din Fire TV.
  4. Tryck på “Skärm” för att börja spegla.

Alternativ 3: Använd en Lightning-till-HDMI-adapter

Om du vill ha en lösning utan fördröjning och utan Wi-Fi:

1. Skaffa en Apple Lightning Digital AV Adapter.
  2. Sätt in den i din iPhone och anslut den till Fire TVs HDMI-port.
  3. Växla TV:n till den HDMI-ingången – din iPhone-skärm visas direkt.

Läs mer om detta ämne här: skärmspegling på Amazon Fire TV. Hoppas detta hjälper!

Not: Om du har ett extra problem, förutom skärmspegling, som att styra din Fire TV (förlorad fjärrkontroll, döda batterier, soffan åt den – vi har alla varit där), kan du använda TVRem, en gratis iPhone-fjärrkontrollapp för Fire TV.

Hoppas detta hjälper och att dina speglingsproblem är lösta. Njut!

5 Likes

Hej där! Skärmspegling kan vara lite av en huvudvärk ibland, jag känner med dig. Låt oss ta itu med detta från en annan vinkel.

• Programuppdateringar: Se till att din Amazon Fire TV och din telefon kör de senaste programversionerna. Ibland kan föråldrad mjukvara förhindra att enheter ansluter ordentligt.

• Nätverksproblem: Säkerställ att både din Fire TV och telefon är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk. Kontrollera att ditt nätverk är stabilt. Ibland kan omstart av routern göra underverk.

• Störningar: Stäng av andra enheter som kan använda ditt Wi-Fi för att minska potentiella störningar om möjligt.

• Alternativa metoder: Om det inte fungerar att aktivera skärmspegling och använda telefonens inbyggda kastfunktion, kan du prova en app designad för skärmspegling. Appen DoCast är ganska pålitlig och användarvänlig. Ladda ner den från App Store och följ instruktionerna på skärmen för att få igång allt smidigt. Detta kan lösa eventuella kompatibilitetsproblem.

• Annat enhet: Om du har provat allt ovan och det fortfarande inte fungerar, prova att använda en annan telefon eller surfplatta. Detta kan hjälpa att avgöra om problemet ligger hos Fire TV-enheten eller din telefon.

Läs mer om detta ämne här: skärmspegling på Amazon Fire TV. Hoppas detta hjälper!

Punkter med skärmspegling kan vara superfrustrerande. Låt oss lägga till ett ytterligare lager till pusslet:

1. Rensa data och cache: Gå till ‘Inställningar’ på din Fire TV > ‘Applikationer’ > ‘Hantera installerade applikationer’ > Välj ‘Mirror Receiver’ och rensa data och cache. Ibland kan gammal data stöka till det.

2. Olika protokoll: Din Fire TV stöder Miracast, men inte alla telefoner gör det. Om du har en iPhone fungerar AirPlay inte här. Så DoCast-appen är en enklare lösning tack vare dess kompatibilitetsfokus, men kom ihåg att den inte är gratis och kan ha viss fördröjning.

3. Routerinställningar: Bara för att dubbelkolla, gå in i dina routerinställningar. Moderna routers har inställningar som AP-isolering som segmenterar enheter och förhindrar dem från att kommunicera med varandra. Se till att detta är avstängt.

4. Konkurrerande appar: Överväg appar som AirScreen eller AllCast som alternativ. De skiljer sig lite i uppsättning men uppnår liknande resultat. Var och en har sina fördelar när det gäller gränssnitt och användbarhet.

När du har säkerställt att allt stämmer, försök med skärmspegling igen. Om alla steg misslyckas, försök att dämpa frustrationen och kanske ge dina enheter en ordentlig omstart. Lycka till med speglingen!