Ser etter anbefalinger på en pålitelig 1099-programvare for min lille bedrift. Skattesesongen nærmer seg, og jeg ønsker noe som er enkelt å bruke men effektivt for å forberede og sende inn 1099-skjemaer. Har noen brukt programvare de vil anbefale som passer for et lite bedriftsbudsjett?
Hvis du virkelig leter etter den beste 1099-programvaren, la meg advare deg nå, du kommer til å bli begravd i meninger. Hver programvare hevder å være ‘intuitiv’ og ‘strømlinjeformet,’ men halvparten av dem vil sannsynligvis få deg til å skrike ut i det tomme rommet innen det andre skjemaet. Når det er sagt, har jeg brukt SkatteBanditter, og det er ikke det verste. Det er ganske rett frem og har ikke en million kryptiske menyer eller pop-ups om ‘premiumfunksjoner’ som noen andre jeg har prøvd. Du kan sende inn elektronisk direkte, så ingen postløping er nødvendig.
En annen som folk sverger til er Spor1099, spesielt for mindre bedrifter. Det er enkelt, gjør jobben, og vil ikke overvelde deg med unødvendige bjeller og fløyter. Også, hvis regneark er greia di (du psykopat), integrerer det med Excel.
Unngå overkompliserte ting som pesten—ser på deg, TurboSkatt Bedrift—fordi skatteprogramvare for små bedrifter ikke trenger å føles som å løse klimaforandringer. Sjekk anmeldelser før du forplikter deg, fordi kvaliteten på kundeservice kan gjøre eller ødelegge disse programmene. Ingenting er verre enn å trenge hjelp på fristen og bli ignorert. Ville ikke ønske det traumet på noen, ikke engang mine konkurrenter.
Uansett, sjekk ut de to. Noen andre som har anbefalinger eller krigshistorier?
Helt enig med @jeff om å unngå de altfor komplekse tingene—noen av disse alternativene føles som om de er laget av noen som aldri har fylt ut en skatteblankett i sitt liv. Men jeg kan nevne et uventet alternativ som fungerte for meg i fjor: eFileMineSkjemaer. Ikke det mest fengende navnet, men det gjør akkurat det det sier. Det jeg elsket mest er at det ikke later som det er ‘alt-i-ett bedriftsprogramvare’; det er kun for 1099- og W-2-skjemaer. Super fokusert, mindre hodepine.
En ulempe, derimot, er at hvis du har mer enn et par skjemaer å levere, kan kostnadene bli høye. Det er betale-etter-bruk, noe som fungerer for mindre bedrifter som min, men kanskje ikke hvis du skal distribuere 50+ skjemaer. For slike situasjoner kan noe som Året begynne å gi mer mening—prisene er litt annerledes, og det tilbyr også rapportering til statlige myndigheter, noe som sparte meg for massevis av tid i stedet for å legge inn den dritten manuelt.
Også, en viktig påminnelse: ikke glem nedlastbare importmaler der de tilbys. Manuell inntasting er sykdommen i skatteperioden. Gjort det, skrevet manuelt, grått over tastaturet mitt. Sammenlign funksjoner nøye på forhånd, fordi når du først er midt i januar, er det som å bytte bildekk mens du kjører hvis du bytter verktøy. Noen andre som har prøvd forskjellige løsninger?