Hva er den beste programvaren for datagjenoppretting for Windows?

Slettet ved et uhell noen viktige filer fra min Windows-PC og tømte papirkurven. Ser etter pålitelig programvare for datagjenoppretting for å gjenopprette mine tapte filer. Har noen brukt en god en de kan foreslå?

Jeg har vært i samme situasjon som deg noen ganger, hvor jeg ved et uhell har slettet filer og deretter innset at de var viktige rett etter å ha tømt papirkurven. :roll_eyes: Så frustrerende! Men ikke bekymre deg, det er håp! Jeg har prøvd flere datarekonstruksjonsverktøy gjennom årene, og jeg kan trygt anbefale Disk Drill for Windows.

Denne programvaren har et intuitivt grensesnitt og er superenkel å bruke, selv om du ikke er spesielt teknologikyndig. Den skanner disken din raskt og støtter et bredt spekter av filformater. Det jeg fant virkelig nyttig er at du kan forhåndsvise filer før du gjenoppretter dem, slik at du ikke kaster bort tid på å gjenopprette søppel.

En annen fordel er dens dype skannefunksjon som graver i de mørkeste kroker av disken din for å finne spor av slettede filer. Den har reddet meg ved flere anledninger. Jeg vet at det finnes mange andre verktøy der ute som Recuva og EaseUS, men min personlige erfaring med Disk Drill har vært den mest pålitelige. Gi det absolutt en sjanse!

For en mer detaljert erfaring, sjekk ut denne Disk Drill Anmeldelsen på Reddit. Det er en ganske omfattende anmeldelse som dekker alle områdene.

Lykke til med gjenopprettingsoppdraget ditt!

Techchizkid har noen solide innsikter der. Jeg er helt enig i at Disk Drill for Windows er et toppvalg. Den er fullpakket med funksjoner og veldig brukervennlig. Men siden du kanskje også leter etter alternativer, la meg gi deg et par flere anbefalinger.

Jeg har personlig hatt gode erfaringer med Stellar Data Recovery. Dette verktøyet er ganske kraftig når det gjelder dybdessøk og gjenoppretting av omtrent hvilken som helst filtype du kan tenke deg. Det har til og med muligheter for å gjenopprette fra krasjpåvirkede stasjoner, noe som kan være en livredder. Selv om jeg synes grensesnittet er litt klumpete sammenlignet med Disk Drill, er det fortsatt verdt å nevne.

En annen å vurdere er Recuva. Den er utviklet av de samme folkene bak CCleaner, og den er ganske enkel å bruke. Den store fordelen her er at den tilbyr en gratisversjon med grunnleggende gjenopprettingsfunksjoner, noe som kan være nyttig hvis du prøver å spare penger. Imidlertid er ikke skannekapasiteten så robust som Disk Drill eller Stellar.

For øvrig vil jeg unngå programvare som lover for mye uten noen reelle anmeldelser eller troverdighet. Noen av disse kan til og med være skadelige. Sørg alltid for at det du bruker er godt anmeldt og oppdatert.

Her håper vi at du får filene dine tilbake med ett av disse verktøyene. Og hvis du heller mot en omfattende gjennomgang av ‘Disk Drill for Windows’ og vil lese mer om funksjonene, sjekk dette ut: Disk Drill for Windows. Det er definitivt verdt å lese før du tar din endelige beslutning!

Hvis du ser etter å gjenopprette de tapte filene, har @techchizkid og @chasseurdetoiles kommet med noen solide anbefalinger. La meg legge til mine to øre, etter å ha hatt litt erfaring med disse verktøyene selv.

Disk Drill for Windows skiller seg virkelig ut med sitt brukervennlige grensesnitt og robuste funksjoner. Det er superintuitivt og tilbyr en hurtigskanningsmodus sammen med en dypskanning, noe som gjør det ganske allsidig. Muligheten til å forhåndsvise filer før de gjenopprettes er en gudegave, som sparer deg for bryet med å gjenopprette unødvendige filer. Husk imidlertid at gratisversjonen har sine begrensninger, og du må kanskje betale for pro-versjonen hvis du trenger flere avanserte funksjoner.

På den negative siden kan Disk Drill sin grundighet noen ganger gjøre skanneprosessen litt tidkrevende. Og selv om dypskanningen er flott, kan den være en belastning på PC-ens ressurser.

La oss nå snakke om Stellar Data Recovery. Det har også et sterkt rykte, spesielt for å gjenopprette filer fra selv de mest skadede diskene. Jeg synes imidlertid at det er litt mindre brukervennlig sammenlignet med Disk Drill, noe som kan være en liten irritasjon hvis du ikke er så teknisk kyndig. Men hvis du trenger å gjenopprette et bredere spekter av filtyper og fra mer katastrofale scenarioer, er det definitivt en solid konkurrent.

Recuva er verdt å nevne igjen for sin enkelhet og det faktum at det tilbyr en gratis versjon. Det er en selvfølge hvis du har et stramt budsjett, men vær oppmerksom på at skannekapasitetene ikke er like omfattende som Disk Drill eller Stellar.

En ting å legge til: sørg alltid for å lage en sikkerhetskopi av viktige filer i fremtiden. Det er litt plagsomt, men sparer mye stress. Og som @chasseurdetoiles nevnte, vær skeptisk til programvare som virker for bra til å være sann uten troverdige anmeldelser.

Så prøv Disk Drill først for brukervennligheten og de effektive funksjonene, men hold Stellar Data Recovery og Recuva i bakhånd som pålitelige alternativer.