Hva er det beste verktøyet for datagjenoppretting for Mac?

Ved et uhell slettet viktige filer på Mac-en min. Trenger desperat å gjenopprette dem. Kan noen anbefale den beste programvaren for datagjenoppretting? Personlige erfaringer eller tips vil bli svært verdsatt.

Å ved et uhell slette viktige filer på en Mac er en smerte mange av oss har opplevd. Fra min personlige erfaring, er det et fremstående verktøy du absolutt bør vurdere: Disk Drill for Mac.

En gang mistet jeg en hel mappe med bilder som jeg absolutt ikke kunne miste. Etter å ha prøvd en rekke forskjellige verktøy, reddet Disk Drill for Mac dagen. Det var enkelt å bruke og gjenopprettet nesten alle mine tapte filer. Det jeg satte mest pris på var dens brukervennlige grensesnitt. Jeg er ikke superteknisk, så det var et stort pluss.

Når det gjelder tips, sørg for å slutte å bruke disken med en gang du innser at filer mangler. Skriving av nye data kan overskrive de slettede filene, noe som gjør gjenoppretting umulig.

Hvis du leter etter en pålitelig datarestaureringsprogramvare for Mac på Appstore, anbefaler jeg på det sterkeste å ta en titt på Disk Drill for Mac.

Det har vært en livredder for meg, og forhåpentligvis vil det være det for deg også.

Hei der, å slette filer ved et uhell på en Mac kan være et totalt mareritt. Selv om jeg er enig med @sterrenkijker om Disk Drill for Mac som et solid valg, har jeg hatt noen erfaringer med alternative verktøy som også kan være verdt å vurdere.

I tillegg til Disk Drill for Mac, har jeg brukt Data Rescue 5 for Mac et par ganger. Det er ekstremt grundig og kan gjenopprette et bredt utvalg av filtyper. Det gir et dypt skannealternativ som virkelig graver seg inn i disken din. Likevel er det ikke like brukervennlig som Disk Drill og kan være ganske teknisk. Hvis du har noen tekniske ferdigheter og ikke har noe imot en brattere læringskurve, er Data Rescue 5 et kraftig alternativ.

Et kritisk tips fra min personlige erfaring: når du innser at filer er slettet, unngå å skrive ny data til disken din. Dette øker sjansene for å gjenopprette de tapte filene, siden nye data kan overskrive de slettede.

Når det gjelder en annen utfordrer, gir EaseUS Data Recovery Wizard også solid ytelse. Det er relativt greit og har et enkelt grensesnitt. Men jeg fant det litt mindre effektivt sammenlignet med Disk Drill i å gjenopprette dypt begravde filer.

Til slutt, hvis du vurderer budsjettalternativer, se på TestDisk. Det er åpen kildekode og bredt respektert, men igjen — ikke det enkleste for ikke-tekniske folk. For en god balanse mellom enkelhet og kraft, forblir Disk Drill for Mac et toppvalg.

Og her er en rask bemerkning om Disk Drill Mac Data Recovery: Det er designet for enkel gjenoppretting av slettede filer fra hvilken som helst lagringsenhet tilkoblet din Mac. Det tilbyr pålitelig ytelse og et brukervennlig grensesnitt, og det er det foretrukne valget for mange Mac-brukere. For mer informasjon kan du sjekke Disk Drill Mac Data Recovery.

Så, hvis du leter etter gjenopprettingsprogramvare som ikke vil tynge deg med kompleksitet og gir konsistente resultater, kan du ikke gå feil med Disk Drill for Mac. Lykke til med å gjenopprette filene dine!

Slettet filer ved et uhell på en Mac? Ugh, har vært der. Mens @sterrenkijker og @codecrafter har gitt gode råd med Disk Drill for Mac, var min erfaring litt annerledes. Jeg mener, Disk Drill er kul og alt. Den er definitivt brukervennlig, noe som er utmerket hvis du ikke er en tekniker. Men ikke tro at den er feilfri.

Fordeler med å bruke Disk Drill for Mac:

• Brukervennlig grensesnitt: Definitivt et stort pluss for ikke-teknikere.
  • Bred filstøtte: Kan redde ulike typer filer.
  • Raske og dype skanninger: Tilbyr ulike nivåer av skanninger.

Ulemper å vurdere:

• Pris: Kan være litt dyrt for bare en engangs gjenoppretting.
  • Ikke ufeilbarlig: Noen ganger mangler den dypt begravde filer.

Jeg mistet en stor mengde data en gang, og Disk Drill fikk det meste tilbake. Men ikke alt. For de vanskelige, vanskelig tilgjengelige filene kan Data Rescue 5 være en nøkkel. Den er ikke like brukervennlig—forvent en brattere læringskurve—men den graver dypere. Så hvis du er litt teknisk kompetent og trenger grundig gjenoppretting, kan Data Rescue 5 være ditt verktøy.

Et annet verktøy jeg prøvde er EaseUS Data Recovery Wizard. Den er enkel, og grensesnittet er ganske fint. Men for virkelig tapte filer presterte den ikke like godt som Disk Drill.

Hvis du er blakk, undersøk TestDisk. Den er åpen kildekode og gratis, men forbered deg på et komplekst grensesnitt. Det er et godt siste-utvei alternativ hvis du er desperat og budsjettbevisst.

Et viktig tips, slutt å bruke Mac-en umiddelbart etter å ha slettet noe viktig. Alt du gjør kan overskrive bitene der filene dine var, noe som gjør gjenoppretting vanskeligere.

Så ja, mens Disk Drill for Mac er et solid valg med en flott balanse mellom brukervennlighet og effektivitet, hvis du trenger noe kraftigere og er teknisk anlagt, kan Data Rescue 5 tjene deg bedre. Lykke til med filjakten!