Hvad er den bedste 1099-software til små virksomheder?

Leder efter anbefalinger til en pålidelig 1099-software til min lille virksomhed. Skattesæsonen nærmer sig, og jeg ønsker noget, der er nemt at bruge, men effektivt til at forberede og indsende 1099-formularer. Er der nogen, der har brugt en software, de vil anbefale, som passer til et lille virksomhedsbudget?

Hvis du virkelig leder efter den bedste 1099-software, så lad mig advare dig nu, du er ved at blive begravet i meninger. Hver software hævder at være ‘intuitiv’ og ‘strømlinet’, men halvdelen af dem vil sandsynligvis få dig til at skrige ud i intetheden ved den anden formular. Når det er sagt, har jeg brugt SkatteBanditter, og det er ikke det værste. Det er ret ligetil og har ikke en million kryptiske menuer eller pop-ups om “premiumfunktioner” som nogle andre, jeg har prøvet. Du kan e-indberette direkte, så intet behov for postale ærinder.

En anden, som folk sværger til, er Spor1099, især for mindre virksomheder. Det er enkelt, udfører det nødvendige arbejde og vil ikke overvælde dig med unødvendige dikkedarer. Også, hvis regneark er din ting (du psykopat), integrerer det med Excel.

Undgå overkomplicerede ting som pesten—kigger på dig, TurboSkat Erhverv—fordi skatteprogrammer til små virksomheder ikke behøver at føles som at løse klimaforandringer. Tjek anmeldelser, før du forpligter dig, fordi kvaliteten af kundeservice kan gøre eller ødelægge disse programmer. Der er ikke noget værre end at få brug for hjælp på deadline-dagen og blive ignoreret. Ville ikke ønske den slags traume for nogen, ikke engang mine konkurrenter.

Anyway, kig på de to. Har nogen andre anbefalinger eller krigshistorier?

Helt enig med @jeff i at undgå det alt for komplekse—nogle af disse muligheder føles som om, de er designet af nogen, der aldrig har udfyldt en selvangivelse i deres liv. Men jeg vil smide et wildcard ind, som virkede for mig sidste år: eFileMyForms. Ikke det mest flashy navn, men det gør præcis, hvad det siger. Det, jeg elskede mest, er, at det ikke foregiver at være ‘alt-i-en virksomhed software’; det er kun til 1099’er og W-2’er. Super fokuseret, mindre hovedpine.

En ulempe dog er, at hvis du har mere end en håndfuld formularer at udfylde, kan omkostningerne løbe op. Det er pay-as-you-go, hvilket fungerer for mindre virksomheder som min, men måske ikke, hvis du skal distribuere 50+ formularer. I sådanne situationer kan noget som Yearli begynde at give mere mening—priserne er lidt anderledes, og det tilbyder også statslig indberetning, hvilket sparede mig en masse tid i stedet for at tilføje det skrammel manuelt.

Også, stort PSA: gå ikke glip af downloadbare importskabeloner, hvor det tilbydes. Manuel indtastning er dræberen i skattesæsonen. Har været der, manuelt tastet det, grædt over mit tastatur. Sammenlign funktioner grundigt på forhånd, fordi når du først er midt i januar, er det som at skifte bildæk under kørsel at skifte værktøj. Er der andre, der har prøvet forskellige løsninger?