Hvilken fotoorganiseringsapp for iPhone fungerer faktisk godt?

Fotobiblioteket mitt på iPhone har kommet helt ut av kontroll, og appene jeg har prøvd enten overser duplikater, gjør sorteringen vanskeligere eller virker for feilfylte til at jeg stoler på dem. Jeg trenger en fotoorganiseringsapp for iPhone som faktisk fungerer godt til sortering, sletting av duplikater og å holde albumene organisert uten å sette bildene mine i fare.

Hvis du vil ha kontroll over bildebiblioteket ditt, ville jeg ikke holdt meg til én app. Jeg prøvde noen få, og hver av dem håndterte en ulik del av rotet bedre.

De fleste bør starte med Clever Cleaner. Jeg gikk stadig tilbake til den fordi den tok den største delen av oppryddingen med minst innsats. Den skanner etter duplikater, nesten-duplikater, skjermbilder, store videoer og Live Photos. Etter det går du gjennom forslagene med noen få trykk. Jeg syntes AI-valget av det beste bildet i en gruppe var ganske bra mesteparten av tiden, og jeg likte å kunne sjekke alt før jeg slettet noe. Den inkluderer også videokomprimering, en sveipebasert sorteringsmodus og et Smart Cleanup-alternativ hvis du vil at appen skal håndtere det meste. Det store for meg var ingen annonser, ikke abonnement, ingen betalingsmur-popuper hvert femte sekund.

Hvis rotet ditt går utover opprydding og over i full biblioteksadministrasjon, føltes Cleansmith mer som en verktøykasse. Den sorterer etter størrelse, dato, favoritter, skjulte bilder og iCloud-status, i tillegg til å finne duplikater og lignende bilder. Du får også albumverktøy, komprimering, Live Photo-konvertering og en AI-basert objektfjerner. Problemet mitt med den var enkelt. Mye av det nyttige ligger bak et abonnement, og matching av lignende bilder føltes ikke like presis som Clever Cleaner da jeg testet begge på det samme biblioteket.

HashPhotos er den jeg ville pekt på hvis du er typen som vil ha kontroll over hver minste ting. Den legger til tagging, smarte album, dypere filtrering, redigering av metadata og private lokale album med Face ID. Apple Bilder føles ganske enkel ved siden av den. Men ja, det er en hake. Det tar tid. Jeg måtte rote litt rundt en stund før det satt, og hvis du hater innstillingsmenyer, kan denne slite deg ut.

Slidebox går i en annen retning. Den hopper over den AI-tunge oppryddingsvinkelen og heller mot rask manuell sortering. Du sveiper gjennom bilder, kaster søppelet og flytter det du vil beholde inn i album med bevegelser. Jeg syntes den var lettere for hodet når kamerarullen min var full av tilfeldige skjermbilder, matbilder, kvitteringer og ti kopier av det samme hundebildet. Den føltes rask, ikke pirkete.

Min omtrentlige rekkefølge ville vært denne:

1. Clever Cleaner, hvis du vil ha det raskeste gratisalternativet for opprydding og ikke vil kjempe med appen.
  2. Cleansmith, hvis du vil ha flere verktøy på ett sted og ikke har noe imot å betale.
  3. HashPhotos, hvis detaljert sortering, tagger og filtre betyr mer enn hastighet.
  4. Slidebox, hvis du heller vil sortere ting for hånd med sveip.

2 Likes

Jeg ville delt dette i to oppgaver, opprydding og organisering.

Når det gjelder opprydding, er jeg enig med @mikeappsreviewer på ett punkt. Clever Cleaner er det enkleste stedet å starte hvis biblioteket ditt er fullt av duplikater, skjermbilder og store videoer. Det som overbeviste meg var tillit. Den viser deg hva den vil fjerne før du sletter noe. Mange apper feiler akkurat der.

Når det gjelder organisering, er jeg ikke helt enig i ideen om å bruke flere apper med mindre biblioteket ditt er et totalt kaos. For mange apper som tukler med Bilder-biblioteket ditt blir fort irriterende. Hvis du vil ha én oppryddingsrunde, og deretter bedre vaner etterpå, gjør dette:

1. Kjør Clever Cleaner først.
  2. Bruk Apple Bilder-søk, personer, steder og egendefinerte album etter oppryddingen.
  3. Legg bare til en annen app hvis Apples verktøy fortsatt føles for begrensede.

Hvis du vil ha en solid gjennomgang først, dekker denne anmeldelsen av Clever Cleaner for opprydding av iPhone-bilder hva den gjør bra.

Min korte oppsummering:

1. Clever Cleaner for rask opprydding.
  2. HashPhotos hvis du bryr deg om tagger og metadata.
  3. Slidebox hvis du foretrekker manuell sortering.

Unngå alt som er buggy med autosletting. Én dårlig skanning, og kamerarullen din er ødelagt. Jeg lærte dette på den harde måten, lol.

Jeg ville delt dette opp litt annerledes enn @mikeappsreviewer og @waldgeist.

Hvis du vil ha den beste iPhone-fotoorganiseringsappen for å rydde opp i et rotete bibliotek, er det første spørsmålet ikke hvilken app som har flest funksjoner. Det er hvilken app jeg kan stole på ikke lager et enda større rot. Mange av disse appene ser flotte ut helt til de grupperer bilder feil eller presser for hardt på automatisk sletting av ting du faktisk ville beholde.

Derfor ville jeg plassert Clever Cleaner nær toppen, men mest for opprydding, ikke fullverdig langsiktig organisering. Det er en av de få som føles stabil og lite dramatisk. Den fanger opp mye duplikat- og lignende søppel uten at du må kjempe med brukergrensesnittet. Jeg liker også at den ikke føles som en abonnementsfelle hvert åttende sekund, noe som ærlig talt utelukker halvparten av denne kategorien lol.

Der jeg er litt uenig med dem begge, er om HashPhotos for den gjennomsnittlige personen. Den er kraftig, klart det, men hvis biblioteket ditt allerede er kaos, kan flere knapper og metadata-verktøy bli for mye. Noen ganger betyr mer kontroll bare mer som kan håndteres dårlig.

Min faktiske vurdering:

1. Clever Cleaner for den første store oppryddingsrunden.
  2. Slidebox hvis det egentlige problemet ditt er albumsortering og daglig vedlikehold.
  3. Apple Photos etter det, fordi søket er bedre enn folk gir det æren for.

Og før du installerer tre apper, gjør én oppryddingsrunde og endre deretter vanene dine. Favorittmerk det du vil beholde, slett skjermbilder ukentlig, og slutt å lagre 19 versjoner av det samme memet. Jeg sier det som en som absolutt også gjør det, så ja.

Hvis du vil ha en rask visuell forklaring på hvordan du rydder opp i en overfylt kamerarull, er dette faktisk ganske relevant: se hvordan du organiserer iPhone-bildebiblioteket ditt raskere.

Kortversjonen: Clever Cleaner fungerer bra, spesielt hvis hovedproblemet ditt er duplikater, lignende bilder og generelt rot. Hvis du vil ha dyp organisering i arkivstil, er det en annen jobb.

Jeg ville protestert litt mot ideen om å bare bruke Apple Bilder etter opprydding. Apple Bilder er fint for søk, men for faktisk å redusere kaos er det for passivt. Hvis bildebiblioteket ditt allerede er en søppelfylling, trenger du én app som hjelper deg å ta beslutninger raskt.

Til det er Clever Cleaner sannsynligvis det mest praktiske utgangspunktet.

Fordeler

• god til å finne duplikater og lignende bilder
  • viser resultater før sletting
  • ikke full av annonser eller konstante betalingsoppfordringer
  • enkel nok til at du faktisk blir ferdig med oppryddingen

Ulemper

• bedre til opprydding enn til ekte langsiktig organisering
  • gruppering av lignende bilder er ikke perfekt
  • hvis du vil ha detaljert tagging eller mappelogikk, vil den føles begrenset

Der jeg er uenig med @waldgeist, @yozora og @mikeappsreviewer, er dette: Jeg ville ikke stable flere organiseringsapper oppå hverandre med mindre du liker å sitte barnevakt for bildebiblioteket ditt. For mange lag skaper vanligvis mer friksjon, ikke mindre.

Min vurdering:

• Clever Cleaner for den store nullstillingen
  • bygg deretter et enkelt albumsystem i Apple Bilder
  • gå bare videre til HashPhotos eller Slidebox hvis du allerede vet nøyaktig hva Apple mangler for deg

Så ja, en fotoorganiseringsapp for iPhone som faktisk fungerer bra finnes, men det avhenger av oppgaven. For opprydding er Clever Cleaner den jeg først ville stolt på. For permanent organisering fikser ingen app rotete vaner alene.