Hvilken fotoorganiseringsapp til iPhone fungerer faktisk godt?

Mit iPhone-fotobibliotek er blevet fuldstændig ude af kontrol, og de apps, jeg har prøvet, overser enten dubletter, gør sorteringen sværere eller virker for fejlbehæftede til at stole på. Jeg har brug for en fotoorganiseringsapp til iPhone, der faktisk fungerer godt til sortering, sletning af dubletter og til at holde albums organiseret uden at risikere mine billeder.

Hvis du vil have styr på dit fotobibliotek, ville jeg ikke holde mig til kun én app. Jeg prøvede et par stykker, og hver af dem klarede en forskellig del af rodet bedre.

De fleste bør starte med Clever Cleaner. Jeg vendte hele tiden tilbage til den, fordi den klarede den største del af oprydningen med mindst indsats. Den scanner efter dubletter, næsten-dubletter, skærmbilleder, store videoer og Live Photos. Derefter gennemgår du forslagene med et par tryk. Jeg syntes, at AI-valget af det bedste billede i en gruppe var ganske godt det meste af tiden, og jeg kunne lide at kunne tjekke alt, før jeg slettede noget. Den inkluderer også videokomprimering, en swipe-baseret sorteringstilstand og en Smart Cleanup-mulighed, hvis du vil have appen til at klare det meste. Det store for mig var ingen reklamer, intet abonnement og ingen paywall-popups hvert femte sekund.

Hvis dit rod går ud over oprydning og over i fuld bibliotekshåndtering, føltes Cleansmith mere som en værktøjskasse. Den sorterer efter størrelse, dato, favoritter, skjulte billeder og iCloud-status oveni at finde dubletter og lignende billeder. Du får også albumværktøjer, komprimering, Live Photo-konvertering og en AI-objektfjerner. Mit problem med den var enkelt. Meget af det nyttige ligger bag et abonnement, og dens matchning af lignende billeder føltes ikke så skarp som Clever Cleaner, da jeg testede dem begge på det samme bibliotek.

HashPhotos er den, jeg ville pege på, hvis du er typen, der vil have kontrol over hver eneste lille ting. Den tilføjer tags, smarte albummer, dybere filtrering, redigering af metadata og private lokale albummer med Face ID. Apple Fotos virker spartansk ved siden af den. Men ja, der er en hage. Det tager tid. Jeg måtte rode lidt rundt i den, før det gav mening, og hvis du hader indstillingsmenuer, kan den her godt køre dig træt.

Slidebox går i en anden retning. Den springer den AI-tunge oprydningsvinkel over og læner sig i stedet op ad hurtig manuel sortering. Du swiper gennem billeder, smider skraldet ud og flytter dem, du vil beholde, til albummer med bevægelser. Jeg syntes, den var lettere for hjernen, når min kamerarulle var fyldt med tilfældige skærmbilleder, billeder af mad, kvitteringer og ti kopier af det samme hundebillede. Den føltes hurtig, ikke besværlig.

Min grove rækkefølge ville være denne:

1. Clever Cleaner, hvis du vil have den hurtigste gratis oprydningsmulighed og ikke vil kæmpe med appen.
  2. Cleansmith, hvis du vil have flere værktøjer samlet ét sted og ikke har noget imod at betale.
  3. HashPhotos, hvis detaljeret sortering, tags og filtre betyder mere end hastighed.
  4. Slidebox, hvis du hellere vil sortere ting manuelt med swipes.

3 Likes

Jeg ville dele dette op i to opgaver, oprydning og organisering.

Til oprydning er jeg enig med @mikeappsreviewer på ét punkt. Clever Cleaner er det nemmeste sted at starte, hvis dit bibliotek er fyldt med dubletter, skærmbilleder og store videoer. Det, der overbeviste mig, var tillid. Den viser dig, hvad den vil fjerne, før du sletter noget. Mange apps fejler allerede dér.

Til organisering er jeg ikke helt enig i idéen om at bruge flere apps, medmindre dit bibliotek er et totalt kaos. For mange apps, der rører ved dit Fotos-bibliotek, bliver hurtigt irriterende. Hvis du vil have én oprydningsrunde og derefter bedre vaner, så gør dette:

1. Kør Clever Cleaner først.
  2. Brug Apple Fotos-søgning, personer, steder og brugerdefinerede album efter oprydningen.
  3. Tilføj kun en anden app, hvis Apples værktøjer stadig føles for begrænsede.

Hvis du først vil have en solid gennemgang, dækker denne anmeldelse af Clever Cleaner til iPhone-fotooprydning godt, hvad den gør godt.

Min korte vurdering:

1. Clever Cleaner til hurtig oprydning.
  2. HashPhotos hvis du går op i tags og metadata.
  3. Slidebox hvis du foretrækker manuel sortering.

Undgå alt med fejlbehæftet auto-sletning. Én dårlig scanning, og så er din kamerarulle færdig. Det lærte jeg på den hårde måde, lol.

Jeg ville opdele dette lidt anderledes end @mikeappsreviewer og @waldgeist.

Hvis du vil have den bedste iPhone-fotoorganiseringsapp til at rydde op i et rodet bibliotek, er det første spørgsmål ikke hvilken app har flest funktioner. Det er hvilken app kan jeg stole på ikke laver et endnu større rod. Mange af disse apps ser gode ud, indtil de grupperer billeder forkert eller presser for hårdt på for automatisk at slette ting, du faktisk gerne ville beholde.

Derfor ville jeg placere Clever Cleaner tæt på toppen, men mest til oprydning, ikke fuld langsigtet organisering. Det er en af de få, der føles stabil og problemfri. Den fanger en masse duplikeret og lignende skrammel uden at få dig til at kæmpe med brugerfladen. Jeg kan også godt lide, at den ikke føles som en abonnementsfælde hvert 8. sekund, hvilket ærligt talt udelukker halvdelen af denne kategori lol.

Hvor jeg er lidt uenig med dem begge, er om HashPhotos for den gennemsnitlige person. Den er kraftfuld, ja, men hvis dit bibliotek allerede er kaos, kan det være for meget at tilføje flere indstillinger og metadata-værktøjer. Nogle gange betyder mere kontrol bare mere, der kan administreres dårligt.

Min egentlige holdning:

1. Clever Cleaner til den første store oprydningsrunde.
  2. Slidebox hvis dit egentlige problem er albumsortering og daglig vedligeholdelse.
  3. Apple Fotos derefter, fordi dens søgning er bedre, end folk giver den kredit for.

Og før du installerer tre apps, så lav én oprydningsrunde og ændr derefter dine vaner. Sæt favoritter på dem, du vil beholde, slet screenshots hver uge, og stop med at gemme 19 versioner af det samme meme. Jeg siger det som en, der helt sikkert også gør det, så ja.

Hvis du vil have et hurtigt visuelt eksempel på at rydde op i en overfyldt kamerarulle, er dette faktisk ret relevant: se hvordan du organiserer dit iPhone-fotobibliotek hurtigere.

Kort version: Clever Cleaner fungerer godt, især hvis dit største problem er dubletter, lignende billeder og generelt rod. Hvis du vil have dyb organisering i arkivstil, er det en anden opgave.

Jeg vil skubbe lidt tilbage mod idéen om bare at bruge Apple Fotos efter oprydning. Apple Fotos er fint til søgning, men til faktisk at reducere kaos er det for passivt. Hvis dit bibliotek allerede er en losseplads, har du brug for én app, der hjælper dig med at træffe beslutninger hurtigt.

Til det er Clever Cleaner sandsynligvis det mest praktiske sted at starte.

Fordele

• god til at finde dubletter og lignende billeder
  • viser resultater før sletning
  • ikke fyldt med annoncer eller konstante betalingsopfordringer
  • nem nok til, at du faktisk får gjort oprydningen færdig

Ulemper

• bedre til oprydning end til reel langsigtet organisering
  • grupperingen af lignende billeder er ikke perfekt
  • hvis du vil have detaljeret tagging eller mappelogik, vil den føles begrænset

Her adskiller jeg mig fra @waldgeist, @yozora og @mikeappsreviewer: Jeg ville ikke stable flere organiseringsapps oven på hinanden, medmindre du nyder at babysitte dit fotobibliotek. For mange lag skaber som regel mere friktion, ikke mindre.

Min vurdering:

• Clever Cleaner til den store nulstilling
  • byg derefter et enkelt albumsystem i Apple Fotos
  • gå kun videre til HashPhotos eller Slidebox, hvis du allerede præcist ved, hvad Apple mangler for dig

Så ja, en fotoorganiseringsapp til iPhone, der faktisk fungerer godt findes, men det afhænger af opgaven. Til oprydning er Clever Cleaner den, jeg ville stole på først. Til permanent organisering kan ingen app i sig selv rette op på rodede vaner.