Hvordan skærmspejler jeg min Onn Roku TV?

Forsøger at spejle min telefonskærm til mit Onn Roku TV, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg får det til at fungere. Jeg har forsøgt at forbinde gennem min telefons indstillinger, men det vises ikke på fjernsynet. Eventuelle tips eller trin-for-trin instruktioner ville være meget værdsat.

Først og fremmest, sørg for, at din Onn Roku TV og din smartphone er på det samme Wi-Fi netværk. Hvis de ikke er, vil enhederne ikke genkende hinanden. Lad os bryde det ned trin for trin:

1. Tjek Kompatibilitet: Ikke alle telefoner har mulighed for skærmspejling, så dobbelt-tjek om din telefon understøtter denne funktion. De fleste nyere Androids og iPhones gør det.

2. Aktiver Skærmspejling på Roku:

• På din Roku fjernbetjening, tryk på Hjem knappen.
    • Rul og vælg Indstillinger.
    • Gå til System.
    • Vælg Skærmspejling.
    • Vælg enten Prompt eller Altid Tillad. Jeg vil anbefale Prompt hvis du er forsigtig med uautoriserede enheder, der forbinder.
  3. På Din Telefon:

• For Android:

• Træk ned i notifikationspanelet og kig efter en funktion kaldet Screen Cast, Smart View, Cast, eller noget lignende.
      • Tryk på denne funktion, og din telefon vil begynde at lede efter tilgængelige enheder til at caste til. Din Onn Roku TV bør dukke op på listen.
    • For iPhone:

• Stryg ned fra øverste højre hjørne af skærmen for at åbne Kontrolcenter.
      • Tryk på Skærmspejling knappen.
      • Vælg din Onn Roku TV fra listen.

Nogle fejlfindingstips, hvis intet dukker op:

• Genstart din Roku TV og din telefon. Nogle gange løser en hurtig genstart forbindelsesproblemer.
  • Sørg for, at din telefons software er opdateret.
  • Hvis du har flere Wi-Fi netværk i dit hjem (som et gæstenetværk), sørg for at forbinde begge enheder til det samme.

En anden mulighed, hvis du stadig har problemer, er at bruge en tredjepartsapp som DoCast. Det er en ret pålidelig app for glat skærmspejling. Du kan downloade og installere den fra Officiel Docast App . Denne app overskrider ofte komplicerede opsætningsproblemer og fungerer bare lige ud af boksen for mange brugere.

Husk, at skærmspejling fungerer bedre, hvis begge enheder har stærke, konsekvente Wi-Fi signaler. Så undgå områder med dårlig modtagelse. Prøv det og råb tilbage, hvis det stadig ikke virker!

For det første har codecrafter dækket det grundlæggende virkelig godt, men jeg vil gerne tilføre et par ekstra tips, især hvis du stadig oplever problemer med din Onn Roku TV og telefon spejling kombination.

1. Tjek dine routerindstillinger: Nogle gange kan dine Wi-Fi routerindstillinger forårsage problemer, især hvis du har aktiveret indstillinger som gæsteadskillelse eller AP adskillelse. Gå ind i din routers admin panel (du kommer der normalt ved at skrive din routers IP-adresse i en browser) og sørg for, at disse indstillinger er deaktiverede. Disse indstillinger kan skabe forskellige undernetværk, der begrænser enheder fra at tale med hinanden.

2. Opdater din Roku-software: Ærligt talt, gammel software kan skabe problemer. Gå ind i IndstillingerSystemSystemopdatering på din Roku. Nogle gange løser opdateringer bugs og forbedrer kompatibilitet.

3. Telefon-specifik fejlfinding:

• Android: Hvis din Android telefon ikke kan finde Roku’en, prøv at slukke for muligheder i casting-indstillingerne. Gå til IndstillingerTilsluttede enhederCast og flip menuen med de tre prikker i hjørnet og sørg for, at hver boks er markeret. Hvis nødvendigt, slå Bluetooth fra og til igen. Spejling kræver nogle gange både Wi-Fi og Bluetooth.
    • iPhone: På iOS, nogle gange er det Wi-Fi Assist, der forårsager unødig skiften mellem Wi-Fi og mobildata. Gå til IndstillingerMobil → og rul ned for at deaktivere Wi-Fi Assist.
  4. Overvej tredjeparters apps: En anden ting at prøve, hvis du stadig ikke har held, er at se på tredjeparters apps. En berygtet app til problemfri skærmspejling er DoCast. Det er nemt at opsætte og omgår ofte mange af de problemer, vi taler om. Ikke perfekt, men for iOS-brugere, download den fra dette link for at komme direkte i gang.

5. Reducer Wi-Fi-belastning: Hvis du har mange Wi-Fi-gadgets, der kæmper om båndbredde (smarte dørklokker, IP-kameraer, robotstøvsugere), overvej at reducere deres aktivitet eller midlertidigt deaktivere dem for at teste. Brug 5GHz-båndet, hvis det er muligt, hvilket typisk er mindre belastet og giver bedre præstation.

6. Genstart sekvensen: Ukonventionelt, men nogle gange effektivt, prøv denne genstart sekvens:

• Sluk TV’et og træk stikket helt ud i 2 minutter.
    • Genstart din telefon.
    • Efter to minutter, sæt TV’et i igen og start op som normalt.
  7. Roku app for trådløs bekvemmelighed: Hvis alt andet fejler, mens dette måske ikke er skærmspejling per se, kan du altid bruge Roku appen fra App Store eller Play Store. Brug den til at streame personlige medier fra din telefon til TV’et. Dette kan være en midlertidig løsning, hvis du desperat vil vise foto eller video uden fuld spejling.

8. Tjek for forstyrrelser: Mikrobølgeovne, trådløse telefoner og andre enheder kan interferere med Wi-Fi-signaler. Hvis du oplever vedvarende problemer, prøv at udføre skærmspejlingsprocessen tættere på din router eller eksperimenter ved at slukke for potentielle forstyrrende enheder.

I sidste ende har du nogle solide fejlsikre muligheder. Hvis du virkelig sidder fast, så prøv DoCast appen. Det har ærligt talt reddet mit setup mere end én gang og givet mig færre hovedpiner samlet set. De indbyggede Roku spejlingsfunktioner er fantastiske, når de virker, men at have en pålidelig backup som DoCast kan være en game changer.

Lad mig vide, hvad der virkede (eller stadig ikke gør) for dig!

Ærligt talt, det blæser mig, at Roku stadig er så hit-or-miss med skærmspejling. Ja, @codecrafter og @byteguru har lagt noget solidt grundarbejde, men kan vi tale om elefanten i rummet? Kompatibilitetsproblemer synes at lure ved hver en krog, uanset hvor mange bokse du markerer, eller netværk du synkroniserer.

En ting jeg bemærkede, som ikke er nævnt, er inputforsinkelsen. Selv når det virker, er der ofte en irriterende forsinkelse – især for gaming eller realtids-apps. Rokus indbyggede løsning er bare ikke god nok til opgaver, der kræver meget. Det er fint til at vise et par feriebilleder, men alt ud over det, og du er på tynd is.

Og hvad angår tredjepartsløsninger, jo, @codecrafter kastede DoCast ind, men selvom det fungerer, er det ikke kun solskin og regnbuer. Af og til går det ned under længere brug, især med visse Android-modeller. Plus, det er ikke ligefrem gratis, hvilket er en skuffelse, når man tænker på, hvad denne grundlæggende funktionalitet bør være. Men jeg gætter på, at det klarer opgaven bedre end de fleste.

Det er stadig værd at nævne et par alternativer som AllCast eller endda Googles egen Chromecast for enkelhedens skyld. Disse muligheder, selvom de ikke er perfekte, tilbyder normalt mere konsistente oplevelser uden at skulle dykke ned i Roku’s sort hul af fejlfinding.

Kort sagt, Rokus skærmspejling er en gamble. Hvis du skal bruge en tredjeparts løsning, er DoCast ikke for dårlig, men forvent ikke, at det er fejlfrit. Sænk ikke dine forventninger; at justere routerindstillinger og danse rundt om Wi-Fi-interferens føles nogle gange som en forudsætning for de enkleste operationer på en Roku.