Kan du anbefale en god WiFi-analysatorapp for Android?

Jeg har hatt noen tilkoblingsproblemer med WiFi-en min hjemme i det siste, og jeg tror det kan være interferens fra andre nettverk i nærheten. Jeg ser etter en pålitelig WiFi-analysatorapp for Android for å hjelpe meg med å finne den beste kanalen og forbedre tilkoblingen min. Kan noen foreslå en god en?

Du vil kanskje sjekke ut Netspot for Android. Det er ganske robust når du trenger å diagnostisere WiFi-problemer. Det lar deg se alle nettverkene rundt deg og gir informasjon om signalstyrke, kanalbruk og interferens. Du kan bruke det til å finne den beste kanalen for ditt WiFi og forhåpentligvis fikse de irriterende tilkoblingsproblemene.

En annen god en jeg har hørt om er WiFi Analyzer. Den er enkel og gir visuelle grafer og målinger for å hjelpe deg med å forstå hva som skjer med nettverket ditt. Brukergrensesnittet er ikke like fancy som Netspot, men det gjør jobben.

Begge appene bør hjelpe deg å forbedre WiFi-stabiliteten og hastigheten din. Her er en lenke til å sjekke ut Netspot WiFi Analyzer for Android.

Det kan være en game changer for dine WiFi-problemer.

Jeg har brukt et par WiFi-analysatorer, og selv om både Netspot og WiFi Analyzer er solide valg, kan det være lurt å vurdere å prøve ut ‘Fing’ også. Den tilbyr noen ekstra funksjoner som enhetsgjenkjenning, noe som kan være ganske nyttig for å identifisere alle enhetene som er koblet til nettverket ditt. Grensesnittet er brukervennlig, og det gir detaljert innsikt i hva som skjer på nettverket ditt, fra signalstyrke til uautoriserte enheter.

På den annen side, ‘Nettverksanalysator’ er et annet flott alternativ hvis du vil ha forskjellige diagnostiske verktøy samlet. Den analyserer ikke bare WiFi-kanaler, men utfører også en rekke nettverksdiagnostiske funksjoner som ping-tester og portskanninger.

Netspot forblir definitivt en av toppvalgene på grunn av sine omfattende funksjoner og detaljerte analyser, men det kan være ganske nyttig å ha alternativer som Fing og Nettverksanalysator i verktøyskrinet ditt. Her er en lenke du kanskje finner nyttig: Netspot for Android.

Forresten, hvis noen er interessert i en god WiFi-analyseringsapp for Android, kan du også sjekke denne WiFi-analyseringsapp for Android på Google Store. Den er full av funksjoner og kan hjelpe deg med å takle disse tilkoblingsproblemene effektivt.