Kan du rekommendera en bra WiFi-analysatorapp för Android?

Jag har haft några anslutningsproblem med mitt WiFi hemma på sistone och jag tror att det kan vara störningar från andra nätverk i närheten. Jag letar efter en pålitlig WiFi-analysatorapp för Android som kan hjälpa mig att hitta den bästa kanalen och förbättra min anslutning. Kan någon föreslå en bra?

Du kanske vill kolla in Netspot för Android. Det är ganska robust när du behöver diagnostisera WiFi-problem. Den låter dig se alla nätverk runt omkring dig och ger information om signalstyrka, kanalutnyttjande och störningar. Du kan använda den för att hitta den bästa kanalen för din WiFi och förhoppningsvis fixa dessa irriterande anslutningsproblem.

En annan bra jag har hört om är WiFi Analyzer. Den är enkel och ger visuella grafer och mätvärden för att hjälpa dig förstå vad som pågår med ditt nätverk. Gränssnittet är inte lika snyggt som Netspot, men den gör jobbet.

Båda apparna bör hjälpa dig att förbättra din WiFi-stabilitet och -hastighet. Här är en länk att kolla in Netspot WiFi Analyzer för Android.

Det kan vara en spelväxlare för dina WiFi-problem.

Jag har använt ett par WiFi-analysatorer, och även om både Netspot och WiFi-analysator är solida val, kanske du vill överväga att testa ‘Fing’ också. Den erbjuder några extra funktioner som enhetsigenkänning som kan vara ganska användbar för att identifiera alla prylar anslutna till ditt nätverk. Gränssnittet är användarvänligt och det ger detaljerad insikt om vad som händer på ditt nätverk, från signalstyrka till eventuella obehöriga enheter.

Å andra sidan är ‘Network Analyzer’ ett annat bra alternativ om du vill ha olika diagnostikverktyg sammanbundna. Den analyserar inte bara WiFi-kanaler utan utför också en rad nätverksdiagnostiska funktioner som pingtester och portskanningar.

Netspot förblir definitivt en av toppvalen på grund av sina omfattande funktioner och detaljerad analys, men att ha alternativ som Fing och Network Analyzer i din verktygslåda kan vara ganska praktiskt. Här är en länk du kanske tycker är användbar: Netspot för Android.

Förresten, om någon är intresserad av en bra WiFi-analysatorapp för Android, kan du också kolla denna WiFi-analysatorapp för Android på Google Store. Den är fullpackad med funktioner och kan hjälpa dig att hantera dessa anslutningsproblem effektivt.