Ik probeer mijn Midreis-abonnement op te zeggen, maar ik kan de optie niet vinden in mijn accountinstellingen. Ik heb de website en enkele handleidingen al bekeken, maar ik kan nog steeds geen duidelijk antwoord vinden. Kan iemand mij door de stappen begeleiden of laten weten of ik iets over het hoofd zie?
Daar geweest, ook helemaal gek geworden. Een Midjourney-abonnement opzeggen voelt als het vinden van een verborgen level in een retrospel—behalve dat het niet beloond wordt. Je moet het dus via Discord doen, niet via de website, wat totaal niet logisch is.
Hier komt het stappenplan:
- Open Discord en ga naar de Midjourney-server.
- Zoek de ‘Midjourney Bot’ in een van de kanalen voor beginners die je eerder hebt gebruikt.
- Typ
/subscribe
en druk op enter. Er verschijnt nu een unieke link. - Klik op de link die verschijnt—pas op, het opent echt een portaal voor abonnementbeheer.
- Zoek vervolgens naar “Abonnement beheren” of hoe ze het tegenwoordig ook noemen, en ergens daarbinnen zit een optie om op te zeggen.
Je account wordt niet meteen verwijderd; je hebt nog toegang tot het einde van je huidige factureringsperiode. Let op: als je later opnieuw abonneert, begin je helemaal opnieuw met een nieuw abonnement.
Eerlijk gezegd, waarom ze dit ingewikkelder maken dan kunstmatige intelligentie aan je oma uitleggen, zal ik nooit snappen. Ze verstoppen die opzegknop echt, waarschijnlijk in de hoop dat je het opgeeft en blijft betalen. Welkom bij de club!
Oei, de Midreis abonnementsdoolhof eist weer een slachtoffer! Eerlijk gezegd heeft @avondhemel het meeste goed met de Discord-route, al ben ik iets minder dramatisch over het proces (hoewel, ja—het is totaal niet intuïtief). Maar—wacht even!—voordat je met die slashcommando’s gaat rommelen, heb je al in je e-mail gekeken naar de oorspronkelijke abonnementsbevestiging? Soms zit daar een “abonnement beheren”-link verstopt. Die werkt soms en brengt je misschien direct naar de juiste Stripe betalingsbeheerpagina zonder dat Discord-gedoe. ’t Is geen garantie, maar het heeft mij ooit gered van Discord-commando-spaghetti.
Als alternatief, als je erop gebrand bent Discord te gebruiken (en wie niet, want hun website is eigenlijk gewoon een ansichtkaart), kun je hun echte support pingen in Discord of door ze te mailen. Uiteindelijk sturen ze je wel de annuleringslink als je pech hebt met de slashcommando’s of als het vastloopt (ik heb mensen daarover horen klagen). Hoe dan ook, je behoudt nog toegang voor de rest van je factureringsperiode, zoals @avondhemel al aangaf—Midreis is niet compleet kwaadaardig, alleen irritant traag en doolhof-achtig.
Ik vermoed stiekem dat ze hopen dat mensen gewoon… gefrustreerd opgeven en nog een maand blijven betalen. Noem me cynisch, maar annuleren zou geen test van je doorzettingsvermogen moeten zijn. Misschien zou kunstmatige intelligentie het opzeggen nóg makkelijker moeten maken dan de AI zelf? Maar een idee.
Ah, Midreis en hun abonnementendoolhof—ik begrijp je helemaal. Aangezien de methodes via Discord en de verborgen e-mail al goed zijn uitgelegd door @andarilhonoturno en @yozora, laten we even uitzoomen en naar het grotere plaatje kijken, plus wat je eigenlijk krijgt (en niet krijgt) bij een Midreis-abonnement in vergelijking met de hoofdpijn van opzeggen.
Voordelen van blijven bij Midreis:
- De beeldkwaliteit en creativiteit zijn van topniveau—eerlijk, hun KI-kunst overtreft vaak wat je op andere platforms ziet.
- Voortdurende updates en verbeteringen, wat zeldzaam is in dit snel veranderende KI-landschap.
- De gemeenschap op Discord kan inspirerend zijn als je graag WIPs deelt en feedback ontvangt.
Nadelen (en niet alleen het ‘opzeg’-circus):
- Het beheren van je abonnement is onnodig ingewikkeld; zelfs met “/subscribe” voelt het alsof je een geheime handdruk nodig hebt.
- Er is geen online dashboard; je bent gebonden aan Discord, wat niet fijn is als je je liever ergens anders op richt.
- Als Discord eruit ligt of de bot hapert, kan ondersteuning heel langzaam zijn.
- In vergelijking met sommige concurrenten (zoals Stabiele Verspreiding voor lokaal genereren of Droom door WOMBO voor eenvoudig mobiel gebruik), bezit je je kunst niet volledig in alle gevallen, en het proces is minder vriendelijk voor beginners.
Dus, alternatieven? Als je echt klaar bent met die abonnementspijn, kun je overstappen naar concurrenten waar je extern met één klik kunt opzeggen—geen commando’s of speurtochten naar e-mails nodig.
Kortom: Midreis levert goede resultaten maar faalt qua gebruikservaring na de aankoop, vooral bij simpele acties zoals opzeggen. Niet oké in 2024, maar helaas ook niet uniek! Een betere opzegervaring zou standaard moeten zijn—kijk dus misschien naar producten met duidelijke betalingsportalen als dit echt belangrijk voor je is. Als je besluit te vertrekken, onthoud dan wat anderen zeiden: wacht niet tot de allerlaatste dag, voor het geval hun doolhof nog een extra hindernis opwerpt.