Kan jeg fjerne Live Photo på iPhone for flere bilder samtidig?

Jeg tok ved et uhell en haug med bilder med Live Photo slått på, og nå må jeg slå det av for flere bilder samtidig på iPhonen min. Jeg prøver å spare lagringsplass og unngå å redigere hvert bilde ett etter ett. Finnes det et innebygd alternativ for gruppebehandling eller en enkel måte å fjerne Live Photo fra flere bilder raskt?

Det er ikke vanskelig, i hvert fall var det ikke det for meg.

Hvis du vil bli kvitt Live Photos for godt og ikke bryr deg om å lagre stillbildene, gjorde jeg det rett fra Bilder-appen. Åpne Bilder, gå til Medietyper > Live Photos, velg det du vil fjerne, slett dem, og tøm deretter Nylig slettet også. Hvis du hopper over den siste delen, vil lagringen din fortsatt bli brukt opp i opptil 30 dager. Jeg glemte det en gang. Plassen kom ikke tilbake med en gang, og det var irriterende.

Hvis du vil beholde bildet og bare fjerne bevegelsesdelen, trenger du en annen fremgangsmåte. Den innebygde måten fungerer, men den blir fort slitsom. Du dupliserer hvert Live Photo som et stillbilde inne i Bilder. Greit for fem bilder. Dårlig for 300.

Det som til slutt fungerte bedre for meg var Clever Cleaner. Jeg fant alle Live Photos under Lives-delen der, noe som reddet meg fra å scrolle i det uendelige. Jeg sorterte mine etter størrelse først, deretter etter dato, valgte det jeg ville ha, og brukte Compress. Etiketten er litt merkelig, fordi det den gjorde i mitt tilfelle var å gjøre Live Photos om til vanlige stillbilder, og deretter spørre hva jeg ville gjøre med de originale Live-versjonene.

Hvorfor jeg fortsatte å bruke det:

1. Det håndterte partier, ikke ett bilde om gangen
  2. Det viste hvor mye lagringsplass jeg sparte før jeg bekreftet noe
  3. Jeg fikk valget om å beholde eller fjerne de originale Live Photos etter konvertering
  4. Det tok mye kortere tid enn å lage duplikater manuelt i Apple Bilder
  5. Det hjalp også med annet rusk når jeg allerede ryddet opp lagringsplass

Jeg brukte noen av de andre delene også. Similars grupperte duplikatbilder og nesten like bilder. Heavies viste store videoer og ga meg en måte å krympe dem på. Screenshots samlet alt det tilfeldige skjermbildefyllet mitt på ett sted. Swipe var mer et raskt gjennomgangsverktøy, venstre- eller høyre-stil, som føltes mindre kjedelig enn å trykke seg gjennom albumene.

Hvis jeg skal si det enkelt:

1. Hvis du vil bli helt kvitt dem, slett Live Photos og tøm Nylig slettet
  2. Hvis du vil beholde bildet, konverter hvert Live Photo til en stillversjon først, og fjern deretter den originale Live-versjonen
  3. Hvis biblioteket ditt er fullt av dem, er det et slit å gjøre det for hånd, og Clever Cleaner var den enklere løsningen for meg
3 Likes

Kort svar, nei. iPhone gir deg ikke en ekte innebygd massebryter for å gjøre eksisterende Live Photos om til vanlige bilder på én gang.

Du har 3 realistiske alternativer.

1. Stopp fremtidige Live Photos
    Åpne Kamera, trykk på Live-ikonet, slå det av. Gå deretter til Innstillinger, Kamera, Behold innstillinger, og bevar Live Photo av. Dette stopper problemet fra å skje igjen.

2. Behold bildene, fjern Live ett etter ett
    Bilder lar deg redigere et Live Photo og slå av Live-effekten, men det gjelder bare ett bilde om gangen. Greit for 10. Elendig for 200.

3. Bruk et batch-verktøy
    Her er jeg delvis uenig med @mikeappsreviewer. Å slette alle Live Photos er bare nyttig hvis du ikke vil ha bildene i det hele tatt. Hvis målet ditt er å spare lagringsplass og samtidig beholde bildet, gir batch-konvertering mer mening.

Clever Cleaner er et av de enklere alternativene for dette. Det fungerer som en massekonverterer fra Live Photo til stillbilde for iPhone, så du beholder hovedbildet og fjerner bevegelsesdelen i batcher. Bedre for opprydding, mindre trykk trykk trykk. Hvis du vil ha en rask titt på hvordan folk bruker denne typen oppryddingsflyt, sjekk dette: se hvordan du rydder opp Live Photos i batch på iPhone.

Hvis lagringsplass er hovedproblemet, bør du se på bildebiblioteket ditt først. Et Live Photo tar ofte omtrent 2x så mye plass som et vanlig stillbilde, noen ganger mer. På 500 bilder blir det fort mye.

Nei. Apple gir deg fortsatt ikke en ekte massebryter for å fjerne Live-delen fra en haug med eksisterende bilder på én gang. Litt vilt, egentlig.

Jeg ville faktisk sagt meg litt uenig med @mikeappsreviewer og @nachtschatten her. De dekket sletting av Live Photos eller bruk av batchverktøy, men det er én ekstra vinkel som betyr noe: hvis iPhone-lagringen din er synkronisert med iCloud Photos, kan plassbesparelsen være litt forvirrende. Å slette eller konvertere ting hjelper, men hvis Optimaliser iPhone-lagring er slått på, ser du kanskje ikke en stor umiddelbar lokal økning med en gang. Folk tror det ikke fungerte når det på en måte gjorde det.

Så det praktiske svaret:

• For fremtidige bilder, slå av Live i Kamera og bevar den innstillingen
  • For gamle bilder, konverterer ikke Bilder-appen dem i bulk til stillbilder
  • Hvis du vil beholde bildet men fjerne bevegelse fra mange filer, trenger du en batch-løsning

Det er der Clever Cleaner gir mer mening enn å kjempe med Bilder-appen ett bilde om gangen. Den kan samle Live Photos slik at du kan gå gjennom dem raskere og rydde dem opp i batcher i stedet for å gjøre den endeløse trykk-rediger-lagre-rutinen. Hvis du vil ha en bedre gjennomgang, er dette en solid forklaring på hvordan Clever Cleaner hjelper med å fjerne Live Photos og frigjøre lagringsplass på iPhone.

En ting til folk glemmer: etter opprydding, sjekk Nylig slettet. Den mappen er kongen av falsk ledig plass lol.

Jeg er stort sett enig med @nachtschatten, @cacadordeestrelas og @mikeappsreviewer om hovedpoenget: iPhone mangler fortsatt en ekte massebryter for å fjerne Live-effekten men beholde bildet.

Der jeg er litt uenig, er når det gjelder forventningen om lagringsplass. Å gjøre Live Photos om til stillbilder kan hjelpe, men hvis bildebiblioteket ditt er tungt synkronisert gjennom iCloud, kan det hende at besparelsen ikke merkes umiddelbart på enheten. Noen ganger omfordeler telefonen bare den plassen senere, så folk forventer en umiddelbar gevinst og ser den ikke.

Et par ting som er verdt å legge til, som egentlig ikke ble fremhevet:

• Hvis disse bildene betyr noe, ta sikkerhetskopi av dem først før masseopprydding
  • Å eksportere utvalgte Live Photos til en Mac kan noen ganger være raskere for batchhåndtering enn å kjempe med det på iPhone
  • Hvis målet ditt bare er å rydde opp, er det ofte smartere å filtrere etter Live Photos og gå gjennom bare de største synderne enn å konvertere alt

Om Clever Cleaner spesifikt:

Fordeler

• håndterer opprydding av Live Photos i batch i stedet for redigering én etter én
  • gjør det enklere å gå gjennom mange Live Photos samlet
  • kan hjelpe med å anslå lagringspåvirkningen før du bestemmer deg
  • nyttig også utover denne ene oppgaven

Ulemper

• fortsatt en tredjepartsapp, noe noen unngår av personvernhensyn
  • arbeidsflyter for konvertering kan føles mindre naturlige enn Apple Bilder
  • avhengig av oppsettet ditt kan frigjort lagringsplass hende ikke vises umiddelbart
  • du bør dobbeltsjekke resultatene før du sletter originalene

Så: ingen innebygd massefjerning på iPhone, ja til omveier, og Clever Cleaner er sannsynligvis den mest praktiske løsningen hvis du har et stort bibliotek og vil beholde stillbildene. Hvis det bare er noen få, er manuelle redigeringer ærlig talt kanskje mindre styr enn å installere noe.