Jeg prøver at beslutte, om jeg skal betale for et Renser Mester-abonnement eller bare bruge den gratis Kloge Renser-app til at rydde op på min telefon. Jeg vil have noget effektivt, men jeg er bekymret for at bruge penge, hvis den gratis app er god nok. Er der nogen, der for nylig har sammenlignet de to eller har råd til, hvilken der giver mest værdi? Enhver hjælp ville blive værdsat.
Testet: Gratis vs Betalte iPhone Renseapps — Her er hvad der faktisk betyder noget
Så, historietid. Efter måneder med at ignorere min overfyldte Fotos-app og lade som om alt var fint, gav jeg til sidst op og gik på jagt efter den bedste iPhone-renseapp. To store navne dukkede op: Rensemester-Guru og Klog Renser. Her er, hvad der skete, da jeg testede begge.
Pris: Afslør den reelle omkostning
Lad os gå lige til sagen. Rensemester-Guru ser smart ud, men har en betalingsmur hårdere end mørke sjæle. Tryk på “slet” eller “komprimer”? Straks popper dette op: “Vil du betale 59 kr. om ugen, kammerat?” Nej tak. Imens? Klog Renser? 100% gratis — alle funktioner, ingen reklamer, intet skjult. Ingen “overraskelses”-abonnementer gemt i småt.
Hvad du får gratis
Klog Renser giver dig alt udstyr kvit og frit:
- Find og fjern dubletter og lignende billeder
- Slet gamle skærmbilleder øjeblikkeligt
- Gør alle dine Live-fotos til almindelige billeder (helt ærligt, bruger nogen dem stadig?)
- Find pladsslugerne
Rensemester-Guru lader dig scanne for problemer uden betaling. Lækkert, ikke? Men så ender dine filer som gidsler, indtil du betaler. Vil du bruge den fede “rengør”-knap? Op med pengene, ven.
Funktionernes kamp
Ærligt, begge tager sig af de mest irriterende foto- og kontakt-rod. Men her er forskellene:
- Klog Renser: Alt samlet — ingen betalingsmur. Find/slet dubletter, rens skærmbilleder, konverter Live-fotos, masse-slet pladsslugere.
- Rensemester-Guru: Finder også dubletter/lignende billeder, men at frigøre plads? Det kræver abonnement. “Pro” tilføjer: videokomprimering, fletning af kontakter og tilfældige batteri- og pengeskabs-funktioner, som du ærligt talt næppe har brug for.
Jeg indrømmer, Rensemester-Guru har lidt bonusser (batteriwidgets, opladningstemaer, hemmelige pengeskabe), hvis du er til den slags og ikke har noget imod at betale for det basale.
Bedømmelser og virkeligheden
Her er den korte version:
- Klog Renser: 4,8 stjerner fra ~3.400 brugere (få, men glade brugere)
- Rensemester-Guru: 4,6 stjerner med over 100.000 anmeldelser (stort tal, men husk: kvantitet er ikke lig kvalitet)
Downloadstørrelse (hvis lagerplads betyder noget for dig)
Til nørderne derude:
- Klog Renser: 103 MB
- Rensemester-Guru: 115 MB
Ingen af dem vælter telefonens lager alene, men alle MB tæller jo.
TL;DR sammenligningstabel
Kategori | Klog Renser (Helt Gratis) | Rensemester-Guru (Abonnement) |
---|---|---|
Pris | Gratis, ingen fælder, ingen reklamer | 59 kr./uge eller 325 kr./år |
Gratis værktøjer | Alle funktioner, ubegrænset brug | Scanning er gratis—rengøring kræver abonnement |
Funktioner | Dobbeltrens, rens skærmbilleder, Live→Stille, store filer—gratis | Dobbeltrens (begrænset), videokomprimering (Pro), flet kontakter (Pro), tilfældige widgets (Pro) |
Bedømmelse | 4,8 stjerner (~3.400 anmeldelser) | 4,6 stjerner (~100.000 anmeldelser) |
Størrelse | 103 MB | 115 MB |
Links | Hent gratis iPhone Klog Renser | Læs detaljerede Rensemester-Guru brugeranmeldelser |
Den endelige dom
Konklusion? Rensemester-Guru gør, hvad den lover, men du betaler mere for noget, andre renseapps tilbyder gratis. Klog Renser vinder, hvis du bare vil have styr på Fotos-appen uden at bruge en krone og uden anstrengelse. Hvis du er superbruger, der SKAL have batteriwidgets eller hemmelige skjulesteder til… ting, er Rensemester-Gurus ekstra features måske værd at overveje. Ellers? Lad ikke pengepungen blive ramt af en renseapp.
Kender du til et bedre alternativ eller en skjult perle? Del dine forslag herunder—bonuspoint for vilde historier.
Okay, her er mine rå og ufiltrerede 2 øre: medmindre du VIRKELIG, VIRKELIG sukker efter “wow-faktoren” fra et hemmeligt pengeskab eller batteritemaer (er det overhovedet noget, folk ønsker sig?), så er det at betale 59 kroner om ugen for Renser-Mesteren som at købe flaskevand i lufthavnen, når du har en Hydro Kolbe i tasken. Jeg har prøvet begge (og gentager lidt det, @mikeappsanmelder fandt ud af), Klog Renser går bare lige til sagen—ingen betalingsmure, ingen reklamer, ingen “se hvad du KUNNE få!”-popupmeldinger med dårlig samvittighed.
Nu vil jeg give Renser-Mesteren dette—hvis du kan lide nogle af de ekstra Pro-funktioner (videokomprimering, sammensmeltning af kontakter, hvad end et batteriwidget faktisk gør), fint, de findes. Men helt ærligt, de fleste af os vil bare have en app der blæser dublerede billeder og gamle skærmbilleder væk, og til det klarer den gratis Klog Renser App jobbet uden at være svær at få fat i.
Et område hvor jeg er lidt uenig med pro-Renser-Mesteren-folkene: “stor app, flere anmeldelser = bedre”? Ikke altid. Nogle gange betyder det bare, at flere personer faldt i gratis-til-betalt-fælden, før de gennemskuede det. Plus, over 100 MB for en renser-app er vildt—prøver vi ikke at SPARE plads?
Lad dig ikke skræmme af “hvis du ikke betaler, er du produktet”-retorikken. Nogle gange betyder “gratis” bare gratis, især når alternativet er ugentlig husleje på en app, der ikke engang laver din frokost. Min holdning: bliv ved Klog Renser Gratis, medmindre du absolut ikke kan leve uden pengeskabe og batteripynt. Brug de 59 kroner på en kaffe eller, du ved, reel lagring på iCloud.
Lad os være ærlige, det her “rense-app”-fænomen er stukket helt af. 60 kr. om UGEN for Renser Mester? Det svarer til tre streamingabonnementer for en app, der sletter dine slørede skærmbilleder. Både @mikeappsreviewer og @mike34 har gennemgået det fint, men her er min vurdering efter at have testet begge og lidt under pop op-betalingsmure: hvis du bare vil fjerne dubletter, smide gamle memes i skraldespanden og faktisk se din lagerplads ånde igen, så er gratis Smarte Renser App alt du har brug for. Det er faktisk vildt, at de giver alle funktioner væk gratis — næsten mistænkeligt, men jeg har tjekket, ingen mærkelig dataslugning. Vil du flette kontakter og komprimere videoer? Fint, men lad os ikke lege, at det er nødvendigt for 90% af os.
Jeg er ikke helt enig i, at “stort brugerantal = bedre produkt.” Nogle gange har de store apps bare glattere reklamer og budget til falske anmeldelser, så lad være med at falde for tallene. Og til dem, der mener “hvis det er gratis, ER du produktet”? Kom nu. Ikke hver gratis app er Storebror spionage — nogle gange vinder de bare over betalingsapps med bedre produktbaseret vækst. Føler næsten, eneste ægte grund til at købe Renser Mester er, hvis du er besat af batteripynt og hemmelige rum. Hvis din telefon er så fyldt, at du overvejer at slette billeder af din hund, får Smarte Renser App ordnet det hele på fem minutter, og du beholder frokostpengene.
Hvis nogen har en reel gyserhistorie om, at Smarte Renser har slettet hele deres fotobibliotek eller hemmeligt minet kryptomønter, så sig endelig til. Indtil da: drop abonnementet, spar pengene og nyd en app, der for en gangs skyld bare gør det, den lover.
Fordele og ulemper, tid! Alle bliver ved med at hakke på Rengøringsguruen’s betalingsmur, og ja, 59 kr/uge for at slette skærmbilleder føles kriminelt. Men jeg giver den lidt kredit: hvis du er en widget-samler eller vil kombinere tilfældige kontakter eller låse “hemmelige” ting inde i et pengeskab, gør den faktisk det, der loves. Men for almindelige mennesker, som ikke er besatte af opladeanimationer eller skjule filer, er det ren pengepungstømning.
Den Kloge Renseapp? Fordele: Gratis, leverer ærligt talt alt det basale uden irriterende popups—perfekt til at rydde dublerede fotos, fjerne skærmbilleder og frigøre plads hurtigt. Supernem at bruge, og (som andre bemærker) ingen beviser på snedig datamining. Ulemper: Mindre brugerbase, og ingen mesterfunktioner som kontaktfletning eller komprimering af store videofiler. Kan virke lidt kedelig sammenlignet med Guru’ens smarte ekstrating, men vil du virkelig have en batteriopladnings-tegnefilm?
Jeg er faktisk enig i @nachtschatten’s pointe om brugeranmeldelser; popularitet betyder ikke altid bedste kvalitet. @mike34 & @mikeappsreviewer har næsten dækket alt allerede, men i min erfaring er den eneste reelle grund til at springe Den Kloge Renseapp over, hvis du absolut har brug for de niche pro-funktioner—det er ærligt talt de færreste.
Så hvis du vil have en hurtig, gratis opbevaringsredning uden bøvl eller uventet regning, så hold dig til Den Kloge Renseapp. Hvis du vil have klokker, fløjter og “pengeskabe”—og er okay med abonnementsspam—så er Rengøringsguruen der…hvis du er villig til at betale.