Trenger du anbefalinger for video reparasjonsverktøy?

Jeg spilte inn en spesiell hendelse, men videofilen ble skadet. Det er veldig viktig for meg, og jeg trenger å gjenopprette den på en eller annen måte. Kan noen anbefale et pålitelig verktøy for reparasjon av video?

Hvis du har med en korrupt videofil fra en spesiell begivenhet å gjøre, vil du definitivt få det løst så fort som mulig. Her er noen alternativer du kan prøve:

1. Stellar Videoreparasjon: Denne programvaren er kjent for å reparere ulike korrupsjonsproblemer i videofiler. Den er brukervennlig og støtter et bredt spekter av videoformater. Den kan håndtere problemer som filhodet korrupsjon, feil ved bevegelse av videoglideover og kan reparere videoer i batcher.

2. VLC Mediespiller: Det er ikke bare for avspilling! VLC har en innebygd funksjon for å reparere korrupte AVI-filer. Åpne ganske enkelt din korrupte videofil i VLC, og hvis det er en AVI-fil, tilbyr VLC automatisk å reparere den. Andre formater kan kreve noen forskjellige trinn, men det er et praktisk verktøy å ha.

3. HåndBrems: Selv om det primært er kjent som en videokoder, kan HandBrake noen ganger korrigere mindre korrupsjonsproblemer under konverteringsprosessen. Ved å konvertere din korrupte fil til et annet format, kan HandBrake kanskje omgå de korrupte delene og gi deg en spillbar video.

4. DivFix++: Et annet gratis verktøy som spesialiserer seg på å reparere AVI-filer. Det er ganske rett frem å bruke – bare last opp din korrupte fil, klikk ‘Fiks’, og se hvilken magi den kan utføre.

5. Klar Online Videoreparasjon: Dette er et gratis verktøy (sjekk det ut på https://repair.cleverfiles.com), som hevder å fikse korrupte og ødelagte videofiler. Det er et nettalternativ, så ingen behov for å laste ned og installere noe – bare last opp din skadede fil, la verktøyet jobbe, og last ned den reparerte versjonen. Det er et godt alternativ hvis du leter etter noe raskt og rett frem.

6. Wondershare Reparer: En robust programvare som dekker et bredt spekter av videoproblemer som feil i filindeks, hodekorrupsjon og mer. Dette verktøyet støtter store videoformater og leverer gode resultater, selv om det er en betalt tjeneste etter en gratis prøveperiode.

For en mer praktisk tilnærming, kan du prøve disse trinnene selv hvis du er teknisk kyndig:

• Hex-redaktører: Hvis du er komfortabel med å dykke ned i detaljene, kan du bruke en hex-redaktør til manuelt å reparere hoder og metadataene i videofilen din. Dette krever en viss forståelse av filstrukturer og er ganske avansert, så det er ikke for alle.

• FFmpeg: Dette kommandolinjeverktøyet er utrolig kraftig for videoprosessering. Du kan bruke det til å re-kode videofilen din, som kan hjelpe med å fikse korrupsjonsproblemer. Kommandoer som:

ffmpeg -i korruptert_video.mp4 -c copy fikset_video.mp4

kan noen ganger utrette mirakler.

Hvis ingen av disse fungerer, kan du vurdere profesjonelle datagjenopprettingstjenester, men forhåpentligvis vil en av de ovenstående redde verdifullt materiale fra din spesielle begivenhet!

Lykke til. De fleste videoreparasjon-verktøy er en vits. Prøvde en rekke av dem da jeg hadde et lignende problem - bortkastet i utgangspunktet bare timer og kom ingen vei. Disse såkalte ‘miraklene’ er bare markedsføringspjatt.

Hvis du insisterer på å prøve, har jeg hørt om denne Smarte Online Video Reparasjon greia. Folk hevder at det fungerer, men jeg ville ikke ha for høye forventninger. Andre nevner Remo Reparasjon AVI og Stellar Phoenix Video Reparasjon. Ærlig talt, du bør bare senke forventningene dine. Disse verktøyene er mest treff eller bom, og oftere bom. Hold deg til det om du må, men forvent ikke magi.

Fin diskusjon, folkens! Sjekk denne videoen om videoreparasjon og gratis måter… https://www.youtube.com/watch?v=tBE_a_NFxIY