Vad är den bästa programvaran för dataräddning för Windows?

Råkade radera några viktiga filer från min Windows-dator och tömde papperskorgen. Letar efter pålitliga rekommendationer för dataräddningsprogram för att återställa mina förlorade filer. Har någon använt ett bra de kan föreslå?

Jag har varit i samma situation som du några gånger, av misstag raderat filer och sedan insett att de var viktiga precis efter att ha tömt papperskorgen. :roll_eyes: Så frustrerande! Men oroa dig inte, det finns hopp! Jag har provat flera dataåterställningsverktyg genom åren, och jag kan med säkerhet rekommendera Diskborr för Windows.

Denna programvara har ett intuitivt gränssnitt och är superlätt att använda, även om du inte är särskilt tekniskt kunnig. Den skannar din enhet snabbt och stöder ett brett utbud av filformat. Vad jag tyckte var riktigt hjälpsamt är att du kan förhandsgranska filer innan du återställer dem, så du slösar inte tid på att återställa skräp.

En annan fördel är dess djupa skanningsfunktion som gräver i de mörkaste hörnen av din enhet för att hitta spår av raderade filer. Den har räddat mig vid flera tillfällen. Jag vet att det finns många andra verktyg som Recuva och LättUSA, men min personliga erfarenhet med Diskborr har varit den mest tillförlitliga. Ge det definitivt ett försök!

För en mer detaljerad upplevelse, kolla in denna Diskborr Recension på Reddit. Det är en ganska omfattande recension som täcker alla aspekter.

Lycka till med din återställningsmission!

Techchizkid har några solida insikter där. Jag håller helt med om att Disk Drill för Windows är ett toppval. Den är fullpackad med funktioner och superanvändarvänlig. Men eftersom du kanske letar efter alternativ också, låt mig ge några fler rekommendationer.

Jag har personligen haft bra erfarenheter med Stellar Data Recovery. Detta verktyg är ganska kraftfullt när det gäller djupa skanningar och att återställa nästan vilken filtyp du kan tänka dig. Det har till och med alternativ för att återställa från kraschdrabbade enheter, vilket kan vara en livräddare. Även om jag tycker att dess gränssnitt är lite klumpigt jämfört med Disk Drill, är det fortfarande värt att nämna.

Ett annat att överväga är Recuva. Det är utvecklat av samma gäng bakom CCleaner, och det är ganska enkelt att använda. Den stora fördelen här är att det erbjuder en gratis version med grundläggande återställningsfunktioner, vilket kan vara till hjälp om du försöker spara lite pengar. Dock är dess skanningskapaciteter inte lika robusta som Disk Drill eller Stellar.

För övrigt skulle jag undvika programvara som lovar för mycket utan några verkliga recensioner eller trovärdighet. Några av dessa kan till och med vara skadliga. Se alltid till att det du använder är välrecenserat och uppdaterat.

Hoppas att du får tillbaka dina filer med något av dessa verktyg. Och om du lutar mot en heltäckande recension av ‘Disk Drill för Windows’ och vill läsa mer om dess funktioner, kolla in detta: Disk Drill för Windows. Det är definitivt värt att läsa innan du fattar ditt slutgiltiga beslut!

Om du letar efter att återställa de förlorade filerna har @techchizkid och @chasseurdetoiles gett några solida rekommendationer. Låt mig lägga till mina två cent, efter att ha haft viss erfarenhet med dessa verktyg själv.

Diskborr för Windows sticker verkligen ut för sitt användarvänliga gränssnitt och robusta funktioner. Det är super intuitivt och erbjuder ett snabbt skanningsläge tillsammans med en djupskanning, vilket gör det ganska mångsidigt. Förmågan att förhandsgranska filer innan de återställs är en gudagåva, vilket sparar dig från besväret med att återställa onödiga filer. Tänk dock på att gratisversionen har sina begränsningar, och du kanske behöver betala för pro-versionen om du behöver mer avancerade funktioner.

På nedåtsidan kan Diskborrets grundlighet ibland göra skanningsprocessen lite tidskrävande. Och även om djupskanningen är fantastisk, kan den vara en belastning på din PCs resurser.

Nu, låt oss prata om Stjärndataåterställning. Det har också ett starkt rykte, särskilt för att återställa filer från även de mest skadade enheterna. Dock tycker jag att det är något mindre användarvänligt jämfört med Diskborr, vilket kan vara lite av en nitpick om du inte är så teknikkunnig. Men om du behöver återställa ett bredare spektrum av filtyper och från mer katastrofala scenarier, är det definitivt en solid konkurrent.

R-e-t är värt att nämna igen för sin enkelhet och att det erbjuder en gratisversion. Det är ett självklart val om du har en budget, men var medveten om att dess skanningsmöjligheter inte är lika omfattande som Diskborr eller Stjärndataåterställning.

En sak att lägga till: se alltid till att skapa en backup av viktiga filer i framtiden. Det är lite besvärligt men sparar mycket stress. Och som @chasseurdetoiles nämnde, var försiktig med programvara som verkar för bra för att vara sann utan trovärdiga recensioner.

Så, ge Diskborr ett försök först för dess användarvänlighet och effektiva funktioner, men ha Stjärndataåterställning och R-e-t i bakfickan som pålitliga alternativ.