Vilket är det bästa verktyget för dataåterställning för Mac?

Jag raderade av misstag viktiga filer på min Mac. Behöver desperat återställa dem. Kan någon rekommendera den bästa mjukvaran för dataräddning? Personliga erfarenheter eller tips skulle uppskattas mycket.

Att av misstag radera viktiga filer på en Mac är en smärta som många av oss har upplevt. Från min personliga erfarenhet finns det ett verktyg som du definitivt bör överväga: Disk Drill för Mac.

En gång förlorade jag en hel mapp med foton som jag absolut inte kunde ha råd att förlora. Efter att ha provat en massa olika verktyg kom Disk Drill för Mac till min räddning. Det var lätt att använda och återställde nästan alla mina förlorade filer. Det jag uppskattade mest var dess användarvänliga gränssnitt. Jag är inte särskilt tekniskt kunnig, så det var ett stort plus.

När det gäller tips, se till att du slutar använda enheten omedelbart när du inser att filer saknas. Att skriva ny data kan skriva över de raderade filerna, vilket gör återställning omöjlig.

Om du letar efter en pålitlig Mac-dataåterställningsprogramvara på Appstore, rekommenderar jag starkt att titta på Disk Drill för Mac.

Det har varit en livräddare för mig, och förhoppningsvis blir det det för dig också.

Hej, det kan vara en total mardröm att av misstag radera filer på en Mac. Medan jag håller med @sterrenkijker om att Diskborr för Mac är ett bra val, har jag haft några erfarenheter av alternativa verktyg som också kan vara värda att överväga.

Förutom Diskborr för Mac har jag använt Data Räddning 5 för Mac ett par gånger. Det är extremt noggrant och kan återställa en mängd olika filtyper. Det erbjuder ett djupskanningsalternativ som verkligen gräver i din disk. Dock är det inte lika användarvänligt som Diskborr och kan vara ganska tekniskt. Om du har vissa tekniska färdigheter och inte har något emot en brantare inlärningskurva är Data Räddning 5 ett kraftfullt alternativ.

Ett kritiskt tips från min personliga erfarenhet: när du inser att filer är raderade, undvik att skriva ny data till din disk. Detta ökar chansen att återställa dina förlorade filer eftersom ny data kan skriva över de raderade filerna.

När det gäller en annan utmanare, erbjuder EaseUS Dataåterställningsguide också solid prestanda. Det är relativt rakt på sak och har ett enkelt gränssnitt. Dock fann jag det något mindre effektivt jämfört med Diskborr när det gäller att återställa djupt begravda filer.

Slutligen, om du letar efter budgetalternativ, kolla in TestDisk. Det är öppen källkod och allmänt respekterat, men återigen—inte det lättaste för icke-tekniska personer. För en bra balans mellan enkelhet och kraft förblir Diskborr för Mac ett toppval.

Och här är en snabb anteckning om Diskborr Mac Dataåterställning: Det är utformat för att enkelt återställa raderade filer från alla lagringsenheter som är anslutna till din Mac. Med pålitlig prestanda och ett användarvänligt gränssnitt, är det förstahandsvalet för många Mac-användare. För mer information kan du kolla Diskborr Mac Dataåterställning.

Så, om du letar efter återställningsprogramvara som inte tynger dig med komplexitet och levererar konsekventa resultat, kan du inte gå fel med Diskborr för Mac. Lycka till med att återställa dina filer!

Råkade du radera filer på en Mac? Ugh, har varit där. Medan @sterrenkijker och @codecrafter har gett bra råd med Disk Drill för Mac, var min erfarenhet lite annorlunda. Jag menar, Disk Drill är coolt och allt. Det är definitivt användarvänligt, vilket är utmärkt om du inte är en teknisk trollkarl. Men tro inte att det är felfritt.

Fördelar med att använda Disk Drill för Mac:

• Användarvänligt gränssnitt: Definitivt ett stort plus för icke-tekniker.
  • Stöd för många filtyper: Kan rädda olika typer av filer.
  • Snabba och djupa genomsökningar: Erbjuder olika nivåer av genomsökningar.

Nackdelar att tänka på:

• Dyrt: Kan vara ganska dyrt för bara en engångsåterställning.
  • Inte ofelbart: Missar ibland djupt begravda filer.

Jag förlorade en stor datamängd en gång och Disk Drill fick tillbaka det mesta. Men inte allt. För de där riktigt svåra, svåråtkomliga filerna kan Data Rescue 5 vara en best. Det är inte lika användarvänligt—förvänta dig en brantare inlärningskurva—men det gräver djupare. Så om du är någorlunda tekniskt kunnig och behöver noggrann återställning, är Data Rescue 5 ditt verktyg.

Ett annat verktyg jag prövade är EaseUS Data Recovery Wizard. Det är enkelt, och gränssnittet är ganska trevligt. Men för verkligen förlorade filer presterade det inte lika bra som Disk Drill.

Om du är pank, kolla in TestDisk. Det är open-source och gratis, men var beredd på ett komplext gränssnitt. Det är ett bra sista utväg alternativ om du är desperat och budgetmedveten.

Ett viktigt tips, sluta använda din Mac omedelbart efter att du raderat något viktigt. Allt du gör kan skriva över bitarna där dina filer var, vilket gör återställningen svårare.

Så ja, medan Disk Drill för Mac är ett bra val med en bra balans mellan användarvänlighet och effektivitet, om du behöver något kraftfullare och är tekniskt benägen, kan Data Rescue 5 fungera bättre för dig. Lycka till med filjakten!