Op zoek naar aanbevelingen voor betrouwbare 1099-software voor mijn kleine onderneming. Het belastingseizoen komt eraan, en ik wil iets dat eenvoudig te gebruiken is maar effectief voor het voorbereiden en indienen van 1099-formulieren. Heeft iemand software gebruikt die hij zou aanbevelen en die past binnen het budget van een kleine onderneming?
Als je echt op zoek bent naar de beste 1099-software, laat me je nu alvast waarschuwen, je staat op het punt bedolven te worden onder meningen. Elke software beweert ‘intuïtief’ en ‘gestroomlijnd’ te zijn, maar de helft zorgt er waarschijnlijk voor dat je tegen de lucht schreeuwt bij het invullen van het tweede formulier. Dat gezegd hebbende, ik heb TaxBandits gebruikt, en het is niet de slechtste. Het is redelijk eenvoudig en heeft niet miljoenen cryptische menu’s of pop-ups over “premiumfuncties” zoals sommige anderen die ik heb geprobeerd. Je kunt direct elektronisch indienen, dus geen gedoe met postkantoren.
Een andere die mensen aanbevelen is Track1099, vooral voor kleinere bedrijven. Het is simpel, doet wat het moet doen, en overlaadt je niet met onnodige toeters en bellen. Bovendien, als spreadsheets jouw ding zijn (jij psychopaat), integreert het met Excel.
Vermijd te ingewikkelde dingen als de pest—ik kijk naar jou, TurboTax Business—omdat belastingsoftware voor kleine bedrijven niet hoeft aan te voelen als het oplossen van klimaatverandering. Check recensies voordat je beslist, want de kwaliteit van de klantenservice maakt of breekt deze programma’s. Er is niets erger dan hulp nodig hebben op de deadline-dag en dan genegeerd worden. Dat trauma gun ik niemand, zelfs mijn concurrenten niet.
Hoe dan ook, kijk eens naar die twee. Iemand anders nog aanbevelingen of oorlogsverhalen?
Helemaal eens met @jeff over het vermijden van te complexe dingen—sommige van deze opties voelen alsof ze ontworpen zijn door iemand die nog nooit een belastingformulier heeft ingevuld. Maar ik gooi een wildcardoptie erin die voor mij vorig jaar werkte: eFileMijnFormulieren. Niet de meest flitsende naam, maar het doet precies wat het zegt. Wat ik het fijnst vond, is dat het niet doet alsof het ‘alles-in-één ondernemingssoftware’ is; het is alleen voor 1099s en W-2s. Super gefocust, minder gedoe.
Een nadeel is echter dat als je meer dan een paar formulieren moet indienen, de kosten kunnen oplopen. Het is pay-as-you-go, wat werkt voor kleinere bedrijven zoals het mijne, maar misschien niet als je meer dan 50 formulieren verdeelt. Voor die situaties zou iets als Jaarlijks wel eens meer zin kunnen hebben—de prijzen zijn iets anders, en het biedt ook staatsrapportage, wat me een hoop tijd bespaarde in plaats van die rotzooi handmatig toe te voegen.
Ook, een grote PSA: negeer geen downloadbare importsjablonen waar die worden aangeboden. Handmatige invoer is de moordenaar van het belastingseizoen. Ben daar geweest, handmatig ingetikt, gehuild op mijn toetsenbord. Vergelijk functies uitvoerig van tevoren, want zodra je midden in januari zit, tools veranderen is alsof je autobanden verwisselt tijdens het rijden. Heeft iemand anders verschillende oplossingen geprobeerd?