Per ongeluk enkele belangrijke bestanden van mijn Windows-pc verwijderd en de prullenbak geleegd. Op zoek naar betrouwbare aanbevelingen voor gegevensherstelsoftware om mijn verloren bestanden te herstellen. Heeft iemand een goede die ze kunnen aanbevelen?
Ik heb een paar keer in dezelfde situatie gezeten als jij, per ongeluk bestanden verwijderd en toen beseffen dat ze belangrijk waren, net nadat ik de prullenbak had geleegd. Zo frustrerend! Maar maak je geen zorgen, er is hoop! Ik heb door de jaren heen verschillende datahersteltools geprobeerd, en ik kan vol vertrouwen Disk Drill voor Windows aanbevelen.
Deze software heeft een intuïtieve interface en is super makkelijk te gebruiken, zelfs als je niet bijzonder technisch bent. Het scant je schijf snel en ondersteunt een breed scala aan bestandsformaten. Wat ik echt nuttig vond, is dat je bestanden kunt bekijken voordat je ze herstelt, zodat je geen tijd verspilt aan het terughalen van rotzooi.
Een ander pluspunt is de diepe scanfunctie die in de donkerste hoeken van je schijf graaft om sporen van verwijderde bestanden te vinden. Het heeft me meerdere keren gered. Ik weet dat er tal van andere tools zijn zoals Recuva en EaseUS, maar mijn persoonlijke ervaring met Disk Drill is het meest betrouwbaar geweest. Zeker een poging waard!
Voor een meer gedetailleerde ervaring, bekijk deze Disk Drill Review op Reddit. Het is een vrij uitgebreide recensie die alle aspecten behandelt.
Succes met je herstelmissie!Techchizkid heeft daar een aantal solide inzichten. Ik ben het volledig eens met Disk Drill voor Windows als een topkeuze. Het zit boordevol functies en is super gebruiksvriendelijk. Maar aangezien je misschien ook op zoek bent naar alternatieven, laat me je een paar aanbevelingen doen.
Ik heb persoonlijk geweldige ervaringen gehad met Stellar Data Recovery. Deze tool is behoorlijk krachtig als het gaat om diepscans en het herstellen van bijna elk bestandstype dat je kunt bedenken. Het heeft zelfs opties om te herstellen van crash-getroffen schijven, wat een redder in nood kan zijn. Hoewel ik de interface een beetje onhandig vind in vergelijking met Disk Drill, is het toch het vermelden waard.
Een andere om te overwegen is Recuva. Het is ontwikkeld door dezelfde mensen achter CCleaner en het is vrij eenvoudig te gebruiken. Het grote voordeel hier is dat het een gratis versie biedt met basis herstel functies, wat handig kan zijn als je wat geld wilt besparen. De scan mogelijkheden zijn echter niet zo robuust als die van Disk Drill of Stellar.
Terzijde, ik zou software vermijden die te veel belooft zonder echte recensies of geloofwaardigheid. Sommige hiervan kunnen zelfs kwaadaardig zijn. Zorg er altijd voor dat wat je ook gebruikt, goed beoordeeld en up-to-date is.
Ik hoop dat je je bestanden terugkrijgt met een van deze tools. En als je neigt naar een uitgebreide review van ‘Disk Drill voor Windows’ en meer wilt lezen over de functies, bekijk dit dan: Disk Drill voor Windows. Het is zeker de moeite waard om te lezen voordat je je definitieve beslissing neemt!
Als je op zoek bent naar manieren om verloren bestanden terug te halen, hebben @techchizkid en @chasseurdetoiles een aantal solide aanbevelingen gegeven. Laat me mijn twee centen toevoegen, aangezien ik zelf enige ervaring heb met deze tools.
Disk Drill voor Windows valt echt op door zijn gebruiksvriendelijke interface en robuuste functies. Het is super intuïtief en biedt een snelle scanmodus naast een diepscan, wat het behoorlijk veelzijdig maakt. De mogelijkheid om bestanden te bekijken voordat je ze herstelt, is een zegen, omdat je zo de moeite bespaart om onnodige bestanden te herstellen. Houd er echter rekening mee dat de gratis versie zijn beperkingen heeft, en je misschien moet betalen voor de pro-versie als je meer geavanceerde functies nodig hebt.
Aan de andere kant kan de grondigheid van Disk Drill het scanproces soms wat tijdrovend maken. En hoewel de diepscan geweldig is, kan deze een belasting zijn voor de middelen van je pc.
Laten we nu praten over Stellar Data Recovery. Het heeft ook een sterke reputatie, vooral voor het herstellen van bestanden van zelfs de meest beschadigde schijven. Ik vind het echter iets minder gebruiksvriendelijk in vergelijking met Disk Drill, wat een beetje een nadeel kan zijn als je niet zo technisch onderlegd bent. Maar als je een breder scala aan bestandstypen en uit meer rampzalige scenario’s moet herstellen, is het zeker een solide optie.
Recuva is opnieuw het vermelden waard vanwege zijn eenvoud en het feit dat het een gratis versie biedt. Het is een logische keuze als je een beperkt budget hebt, maar wees je ervan bewust dat zijn scanmogelijkheden niet zo uitgebreid zijn als die van Disk Drill of Stellar.
Een ding om toe te voegen: zorg er altijd voor dat je in de toekomst een back-up maakt van belangrijke bestanden. Het is een beetje gedoe, maar het bespaart veel stress. En zoals @chasseurdetoiles noemde, wees op je hoede voor software die te mooi lijkt om waar te zijn zonder geloofwaardige beoordelingen.
Probeer eerst Disk Drill vanwege de gebruiksvriendelijkheid en effectieve functies, maar houd Stellar Data Recovery en Recuva in gedachten als betrouwbare alternatieven.